Always look on the bright sight of the road - Reisverslag uit Cairns, Australië van Emma Beemsterboer - WaarBenJij.nu Always look on the bright sight of the road - Reisverslag uit Cairns, Australië van Emma Beemsterboer - WaarBenJij.nu

Always look on the bright sight of the road

Door: Blokkieom

Blijf op de hoogte en volg Emma

10 Juni 2012 | Australië, Cairns

Alweer mijn laastste weekje in Aussie! 3 maanden zijn ontzettend snel gegaan, ik heb hier hele mooie dingen meegemaakt en mogen doen! 5 maanden backpacken zijn omgevlogen, en aan de andere kant lijkt het gister dat ik op schiphol stond...
laatste weekje!:

Zaterdag nog in Airlie, tijd om naar de whitsunday's te gaan, want daarvoor ben je in airlie beach. Om de whitsunday's goed te kunnen zien, gaan de meeste mensen 3 dagen 2 nachten het water op, maar aangezien ik niet zo heel veel tijd heb, en zo zeeziek ben als een konijn in een rokje, was dat niet zo'n goed idee. Dus gewoon 1 dagje het water op, dat is moeilijk genoeg voor mijn maagje!
s morgens vroeg opgepikt, en naar de haven, mijn kamer genoot was een zweedse jongen, die toevallig ook op dezelfde boot zat, en op de boot een ander meisje ontmoet: Catherine uit Denemarken. We zijn met zijn 3en opgetrokken die dag. De boot was een zeil catamaran (de camira)
Een beetje jammer was het weer, regen en bewolkt! en dat terwijl de whitsunday's zo mooi zijn in de zon! (dan is het wit zand en blauw water) nu nog steeds, maar het word toch wat beinvloed door het weer. Toen was ik nog blijer met maar 1 dagje varen ;)
We zijn naar whithaven beach geweest, waar het zand echt super wit is! later in de middag gesnorkeld, hier was ook al koraal, ook erg mooi! en lekker verfrissend! ;)
Het was een lekker dagje op het water.

Die avond de nachtbus naar Cairns genomen. (8 uur vertrokken, 6 aangekomen) Gelukkig was het rustig in de bus, dus de stoel naast me was ook vrij, dus kon evengoed nog wat opgekrult slapen!
in de bus zat ook Ayana, uit Engeland, we zijn samen opgepikt door het hostel. Met haar heb ik de volgende dagen regelmatig opgetrokken, een super lieve sociale meid!

zondag voelde ik me prima, ondanks de vreemde nacht, dus eerst naar de markt groente en fruit kopen ('goedkoper' (lees normale prijs thuis)) en daarna naar de lagoon. Die dag werd ook de iron man triatlon gehouden! dus lekker druk en overal tentjes en sporters, een gezellige sfeer! (en het erge was, de winnaar van de halve triatlon kwam over de finisch en hij hijgde niet eens!) Daarna heerlijk bij de lagoon gelegen. (iets wat ik veel gedaan heb deze week!) oeps! :P

maandag weer een bezoekje aan de lagoon en de stad gebracht! s avonds met Ayana naar Gilligans geweest (groot hostel, met night club) dat ook weer gezien ;) niet zo lang gebleven, want we waren allebij gesloopt van de nacht ervoor.

De volgende dag zou ik gaan duiken! of dat was de bedoeling! Vroeg op om het Great Barrier Reef te zien. Met Ocean freedom, weer een catamaran de zee op gegaan. Ik wilde wel heel graag een keer proberen te duiken, lijkt me heel eng, maar ook wel een hele ervaring om te doen! Dus iedereen die dat wilde moest een medisch formulier invullen, laat ik nou niet door de keuring heen komen omdat ik anti malaria slik voor Afrika... Omdat het nogal wat bijwerkingen kan geven, en dat onder water onduidelijk is, hadden ze overlegt met de arts, en hij vond het te riskant om te duiken. Tja ze zijn nogal streng hier in queensland! Maar goed dat ze er allert op zijn denk ik, beetje jammer dat ik nu niet kon duiken...
Op de boot was er nog 1 ander die om medische redenen niet mocht duiken, bleek dat een man te zijn die ook in de kakadu tour groep zat! (laurant uit frankrijk) Grappig om elkaar dan weer zo te zien.
Gelukkig konden we wel snorkelen, dus dat veel gedaan, veel gezien, Nemo, vanaf de boot een schildpad, en heel veel koraal en vissen! Ook hadden ze een glass bottom boot dus daarmee ook over het reef gevaren.
Terug op het land nog wat wezen drinken, met Laurant, nog een frans man en een engelse.

En woensdag??.. Woensdag was leuk! haha jaja Laurens, Marco en Lotte zeiden het al, je moet de uncle brian tour doen! En woensdag was het eindelijk zo ver, na al die verhalen hoe leuk het was, keek ik er echt naar uit, dus stond 10 min te vroeg klaar bij het hostel te poppelen om weg te gaan! ;)
We werden opgepikt door Cuz Rohan en Gus the Bus, iedereen opgehaald en via Bruce Highway (Gus zijn beste vriend)naar ons eerste uitzichtspunt, met meertje en eerste zwemplekje. Het was niet koud hoor, maar wel zeer verfrissend ;) (we mochten niet zeuren dat het water koud was) weer terug in Gus (en Gus loves wet bums! dus hup zo in de bus)
De gids was echt knetter en hield ondertussen hele verhalen met Gus the bus, en de stadjes waar we doorheen kwamen wisten ondertussen wel dat als die maffe bus langskwam ze even moesten zwaaien, sommige mensen keken niet eens meer op, maar zwaaiden gewoon!
op naar een super waterval, wat een soort glijbaan is, en je zo van af kan glijen! heb je geen wildwater zwembad meer voor nodig hoor! ondertussen was Cuz Rohan foto's aan het maken (staan op uncle brians facebook voor de geintresserden) Hier ook nog een slang gezien (net nadat ons verteld was, dat slangen en spinnen wel gevaarlijk waren, maar lang niet zo gevaarlijk als oversteken in de stad) :P
Toen naar Mr Lunch, die een lekkere lunch voor ons had klaarstaan. (we werden goed gevoedert de hele dag) Onderweg naar Mr Lunch in de bus goed bezig gehouden, spelletjes gedaan (where is Wally, wat ik niet uit ga leggen, maar wel hylarisch was) ;) en waarmee we chocolade repen gewonnen hedden! hmmm!!
Na lunch zijn we naar de Milla Milla Falls gereden. Een aantal jaar geleden is hier een reclame spot van herbal essence opgenomen, waarbij ze woest met de haren aan het zwaaien waren. Wij dus ook! (en weer zijn overal foto's van gemaakt) :P
Het water was super super verfrissend hier, dus een snelle duik en toen voelde je je net een pinguin.
Gelukkig was het laatste meertje het warmste meertje, maar nog half bevroren heb ik daar heel heldhaftig alleen mijn tenen in gestoken en ben lekker op gaan warmen in de zon ;)
De allerlaatste stop was de platypus stop! (of te wel, vogelbekdier) die eigenlijk een heel grappig klein beestje is! als je denkt, oe daar zwemt een flinke rat in het water, kan het ook platypus zijn!
De terugweg was een feestje in de bus, de gids liet ons allerlei maffe dansjes doen, mee bleren met de muziek en had ontroerende verhalen. De hele dag, als hij roadworkers zag, toeterde hij, en moesten we wild uit het raam zwaaien, nou aan het eind van de dag had hij het voor elkaar hoor, iedereen deed mee, met de gekke dansjes, met het wilde zwaaien en mee bleren. Gus the bus heeft ons weer veilig thuis afgezet, een super dagje!
S avonds hadden Ayana en ik allebij totaal geen zin om te koken, komt dat even goed uit dat de pizza hut voor 5 dollar kleine pizza's verkoopt ;) we hadden ook het verstandige idee om langs de liquor store te gaan en drankjes met de meest vreselijk chemische kleur uit te testen ;) Terug in het hostel daar nog een drankje gedaan, toen er ineens 2 aussies naast ons zaten, die echt gruwelijk droken waren. Wel gezellig, en tja wat doe je dan, dan ga je darten, wat heel leuk is, als ze zo dronken zijn dat ze niet meer kunnen mikken, kennelijk gaan mijn mik kunsten er op vooruit met wat alchol op, want, europa/australie hebben we dik dik gewonnen ;)

donderdag stond niets geplant, dus uitslapen, de stad in, en naar de lagoon. Het was Ayana's laatste dag, dus s middags afscheid van haar genomen, ze gaat terug naar Sydney, ze werkt daar als Nanny.

Vrijdag hetzelfde als donderdag, alleen nu wat spullen voor afrika ingeslagen, muskito spray, shampoo voor 3 maanden e.d zelfs mijn eigen stetoscoop gekocht! ben helemaal blij mee! :D
s avonds kennis gemaakt met Sara uit Zweden.

Zaterdag met Sara naar de lagoon gegaan, gelezen en daarna even de stad in.

En vandaag? pff tas in pakken, was is gedaan, alles is gekocht, laatste aussie blog schrijven, en dan morgen op naar het volgende avontuur! morgen om kwart voor 2 vliegen, en dinsdag om 7 uur savonds ben ik in Entebbe, Uganda, en weer in jullie tijdzone! Ik moet zeggen, dat ik nu toch aardig zenuwachtig begin te worden hoor, ik heb er geen idee van wat ik kan verwachten in Oeganda van de ziekenhuizen, en probeer ook weinig verwachtingen te hebben, hopelijk kan ik veel leren daar en doe ik mooie ervaringen op. Al verwacht ik niet dat het heel makkelijk gaat worden! Pff na 5 maanden een heerlijk backpackers leventje moet ik weer aan het werk!
De laatste 5 maanden waren geweldig, zoveel meegemaakt, zoveel gave mensen ontmoet en coole dingen gedaan. Gelukkig ben ik nog niet klaar met reizen en heb ik nog 3 maanden! (hoewel, als Uganda tegenvalt sta ik misschien binnen een week schreeuwend op schiphol)
Ik ga er vanuit dat ik daar gewoon internet heb, (er is een internet cafe) maargoed het blijft Afrika ;) ik zou zeggen, 2 september, kwart voor 11 land ik op schiphol!! ;)



Iedereen, echt super bedankt voor alle lieve berichtjes elke keer! Het is echt super om aan de andere kant van de wereld te lezen hoe het met jullie gaat, en om gewoon een berichtje te zien. (en dan heb ik niet het idee dat ik voor niets schrijf) :P

Emmie en John, ben blij dat het nu weer goed met Johnnie gaat! Geef hem maar een dikke knuffel van mij!

Marry, gelukkig gaat alles goed met je gezin! en volgens mij heb je nu echt een heel groot huis gekregen, of niet?!





































  • 10 Juni 2012 - 03:08

    Emma Beemsterboer:

    ps, er staan nieuwe foto's ook bij, waar zitten die krokodillen nou?

  • 10 Juni 2012 - 05:34

    Marrie:

    Het laatste verslag uit ausie en ik weet niet hoe je het doet, maar volgens mij vermaak jij je hier nog wel 5 maanden als het zou moeten :D

    Heel Heel veel succes met aankomen in Uganda. Daar gaat het ook helemaal geweldig worden!

    Kuss

  • 10 Juni 2012 - 07:01

    Hanneke O:

    Lieve Emma,
    wat klinkt het toch allemaal geweldig!!

    Het zal absoluut weer wennen zijn om straks in Afrika te zitten ipv Australië, maar niet minder bijzonder!
    ik hoop dat je hier straks ook een hele mooie tijd hebt!!

    Hopelijk kunnen we snel weer even kijken!!

    Hele goede reis naar Uganda!!!

    Dikke kus Hanneke!!

  • 10 Juni 2012 - 11:54

    Piet:

    Lieve Emma,

    Je hebt een patent op mooie verslagen. Heerlijk om lezen. Goede reis en het was zo leuk zo lang met je te skypen. De Bolle heeft het er nog over, voor zo ver ik haar begrijp.

    goede reis en tot schrijfs
    xxxxxxx Piet

  • 10 Juni 2012 - 13:38

    Laurens:

    Wat een avonturen allemaal. En leuk dat je de whitsundays hebt gepakt. Ben je misselijk geworden op de boot?
    GUS DE BUS RULEZ!!

  • 10 Juni 2012 - 18:12

    Emmie En John:

    Hallo Emma, weer met veel plezier je verhaal gelezen. Wat heb je zo toch even een heel ander leven, en wat leer je veel. John had afgelopen weekend een
    " vakantie weekend" In plaats van Bio Arnhem bleven ze thuis, maar hadden een uitgebreid vakantie programma, met al het personeel.
    Ze hebben vele leuke dingen gedaan, met als afsluiting een barbecue samen met de ouders. Super geslaagd.

    Heel veel groetjes, en veel plezier met het volgende avontuur.

    Veel liefs Emmie en John.

  • 11 Juni 2012 - 09:02

    LK.:

    EM :D wat een gave dingen heb je allemaal weer gedaan!! Wel balen dat je niet kon duiken... Maar ahg er zijn ergere dingen in het leven en gelukkig kon je genoeg andere leuke dingen doen ;) Wauw en die tour klinkt echt helemaal top!!! Gelukkig dat je die hebt gedaan en blijkbaar hadden al die mensen gelijk. Heel veel plezier in Afrika en ik wens je een veilige vlucht :) Je heb natuurlijk australische tijd dus je zit nu al in het vliegtuig. Zal wel even een grote omschakeling voor je worden en ofcourse jet lag :( Geniet ervan en doe ff rustig en gun jezelf de tijd om gewend te raken aan afrika. Ik wens je Heeeeeel Veeeeeeel Plezier en kan niet wachten op de verhalen en foto's ;) DIKKE KUSxx Lotte

  • 11 Juni 2012 - 11:05

    Marga:

    Een hele goede reis en veel succes in Uganda!

  • 11 Juni 2012 - 16:06

    Dieuwertje:

    Wauwie, je bent nu al in Afrika! Daar wordt het vast ook weer super! Jammer dat de Whitsundays regenachtig waren, maar dan is het evengoed nog mooi denk ik.
    Je tijd in Australie is voor m'n gevoel heel snel gegaan en toch heb je veel gezien en gedaan. Voor we het weten sta je weer op de stoep!

    Liefs, Dieuwertje

  • 13 Juni 2012 - 09:16

    Lenie:

    Goede reis naar Uganda.
    Dat je daar ook goede ervaringen opdoet is zeker dus zie je niet voor september terug!
    Dank voor alle mooie verslagen en ervaringen uit Australie.
    Hier gaat alles zijn gangetje.
    Alhoewel er wel veel veranderd hoor.

  • 14 Juni 2012 - 17:56

    Rudy:

    Jeetje Emma, volgens mij vindt je Nederland straks niks aan, wat een avonturen . Op naar het volgende avontuur. Een goede reis en hopelijk wordt het net zo'n leuke tijd als de afgelopen 5 maanden.
    Alvast veel plezier
    x Rudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste lange reis

Recente Reisverslagen:

05 December 2014

taranaki and pihanga.

25 November 2014

Vulkanen, meren en Hobbits!

18 November 2014

Was ik toch bijna...

05 September 2012

There and back again...

05 September 2012

Pearl of Africa
Emma

Actief sinds 12 Jan. 2012
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 30879

Voorgaande reizen:

17 Januari 2012 - 02 September 2012

Mijn eerste lange reis

09 September 2019 - 30 November -0001

Azië 2019

Landen bezocht: