Koken op een kampvuur en slapen onder de sterren! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Emma Beemsterboer - WaarBenJij.nu Koken op een kampvuur en slapen onder de sterren! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Emma Beemsterboer - WaarBenJij.nu

Koken op een kampvuur en slapen onder de sterren!

Door: Blokkieom

Blijf op de hoogte en volg Emma

31 Mei 2012 | Australië, Airlie Beach

Zo een week verder, en alweer zoveel veranderd! Afscheid van Lotte K was wel raar hoor, we hebben zo lang samen gereist, en dan ineens zit ze weer in NL! (gelukkig ben je goed en heel huids thuisgekomen Lot!)

Die woensdag was even vreemd dus het begin van het afscheid van onze hele groep.
Zelf had ik een paar dingen die ik heel graag wilde doen in Australie, de meeste kan ik wel al van mijn lijstje schrappen (zoals roadtrip!) Maar ik wilde ook zeker nog een keer met een tour mee en kamperen onder de sterren en koken op een vuurtje. Kakadu National Park hebben we tijdens de roadtrip helaas niet kunnen zien, omdat je een 4x4 nodig hebt, en aangezien onze Van dat absoluut niet was... (en we hadden gewoon te kort tijd) Woensdag en donderdag heb ik dus voornamelijk doorgebracht met de vraag of ik wel of niet de tour naar Kakadu zou doen. Uiteindelijk er voor gekozen het wel te doen! En daar ben ik heel blij mee!

Zaterdag ochtend moest je om 6.00 smorgens klaar staan, nou daar stond ik 5.50 met mijn goede gedrag buiten! Afscheid genomen van Lotte E die heel lief zelfs was opgestaan om gedag te zeggen! Kwam de gids pas om 6.50! Het bestond uit een 4x4 landrover iets vergroot met 8 zitplaatsen achterin en 1 voor in (+chauffeur) en een aanhanger voor de bagage. Nou die 4x4 was wel nodig! we zijn echt door hele rivieren gereden. Naar kakadu was nog even rijden, uiteindelijk bij een billabong gestopt voor koffie en thee en uitleg over de tour en wat het park te bieden had. Er werd al meteen gezegd, niet te dicht langs het water, want hier zitten krokodillen! Ook stonden er overal borden met waarschuwing tegen (voor?) krokodillen.
Daarna naar het visitor Centre geweest met uitleg over de aboriginals die het park beheren en er nog wonen. Het zijn kleine nederzettingen waar ze zoveel mogelijk nog in hun cultuur leven.
S middags naar een mooie waterval met meertje geweest, hier mochten we zwemmen... maar zo warm was het niet dus uiteindelijk allen met de pootjes gepoedeld!

Bij het kamp onze tenten opgezet, lag met Cassie (usa en Sylvie (fr)De gids had ondertussen met het hout wat we die ochtend bij elkaar gezocht hadden een vuurtje gemaakt. Daarop werd ook meteen gekookt. Het was s avonds niet heel warm, dus we zaten heerlijk om het vuur heen te wachten op voedsel! (en het hielp tegen de muggen!)

Zondag ontbeten en onze broodjes getoast op het vuur. Deze dag zouden we voornamelijk wandelen, zwemmen, wandelen, zwemmen enz!
Eerst naar een grote waterval met meertje eronder, daar sprong iedereen er enthousiast in! Het water was ijskoud (dat was ik ondertussen wel gewent, na alle meertjes en riviertjes die we tegen zijn gekomen) Na deze verfrissende duik terug wandelen en op naar de volgende! Dit was wel een speciale waterval, het was stijl omhoog klimmen, maar daarna had je uitzicht over een heel groot deel van kakadu! De waterval had verschillende delen: waterval, zwemmeertje,watervalletje, zwemplekje, watervalletje, zwemplekje, enorme waterval! Later ook daar beneden gekeken. Toen had iedereen al zoveel gezwommen dat niemand er meer zin in had in meer!haha

Toen we naar het kamp reden een tussenstop gemaakt voor de laatste wandeling. Deze was best heftig, op sommige stukken werd ik letterlijk de rotsen opgehesen, omdat de stappen te groot waren. flink geklauwterd dus, maar het was het waard om zonsondergang te kunnen zien vanaf de berg over heel kakadu! Super mooi! Het lijkt wel of de zonsondergang hier in Aussie veel meer kleuren heeft dan thuis?
Weer terug geklauwterd en naar de camping gereden en de tenten opgezet. Deze camping stikte van de muggen! Ookal helemaal ingesmeerd met anti mug en kleren aan en in de rook staand staken ze je nog lek! rotbeesten!
Hier bij de wc ook een ontmoeting met een enorme spin! Sylvie had hem gezien en toen waren we allemaal wel benieuwd, dus wij met zijn allen naar de wc op zoek naar de spin! Uiteindelijk gevonden en hij was enorm! (zo groot als je handpalm of iets groter) Ik heb niets tegen spinnen, maar ben die avond toch maar even naar de mannen wc geweest ;) (vooral omdat Lotte K altijd zei, maar sommige spinnen kunnen springen!)
In de tent sliepen we met alleen een binnentent, dus je slaapt letterlijk onder de sterren en naast het kampvuur. Ook stonden we hier weer naast een Billabong waar krokodillen in zaten. (weer niet gezien, maar misschien is dat maar goed ook?) Heerlijk geslapen die nacht!

Maandag was alweer onze laatste dag. Deze dag zouden we meer aboriginal cultuur zien. Dat was voor mij wel goed, want eigenlijk had ik daar schandalig weinig van gezien hier in australie. We zijn naar een plek gereden waar heel veel muurschilderingen zijn. De gids wist er veel van af en kon goed vertellen wat wat betekend en wanneer het gemaakt is. En zelfs ik als vegatarier kon een vraag beantwoorden wat 3 tekeningen betekende! namelijk hoe je een vis schoonmaakt en klaarmaakt voor koken! dat was dus de biologie les die op de muur was getekend.
Heel intressant om nog te kunnen zien hier in Aussie.
Die middag was het (eindelijk) tijd om die gevreesde krokodillen te zien. We zijn op een klein bootje gegaan om krokodillen te voeren (dat voeren hoefden wij niet te doen gelukkig!) de krokies wisten het al, en kwamen met hordes op ons af! en ze komen nog best ver uit het water!. Pff ik vond ze nooit leuk, en nu weet ik weer waarom ;) Het zijn wel heel intressante beesten hoor, ze komen nog uit de tijd van de dino's en zijn voor hun doen perfect aangepast aan het leven en eten vangen.

S avonds weer afgezet bij het hostel. Alleen Charly was er nog van onze groep. Olly is naar uluru en daarna naar Sydney, Lotte E is naar Sydney, en nu naar Tailand voor haar laaste 10 dagen en dan ook naar huis.

Dinsdag niet zoveel gedaan, eerst eens mijn tas uit gebaggerd en een pakketje naar huis gestuurd. Die avond zou ik namelijk naar de andere kant van Australie vliegen! naar Airlie beach. en mijn tas zat toch echt te veel troep in, en hij was toch echt te zwaar. Hij is nu een nette 18 kilo. (ging weg met 17) Charly heeft me s avonds om half 12 uit gezwaait naar het vliegveld, waar ik om 1.20 zou vliegen naar brisbane. Dat werd meteen al 2.30.. vlucht ging prima, in Brisbane over gestapt, naar Hammilton Island, daar met de boot naar Airlie beach, waar het regende!! en waar ik smiddags aan kwam.

Gister dus even rustig aan gedaan, het is hier nog steeds niet geweldig mooi weer, maar nu komt af en toe het zonnetje door. Het plan voor de komende dagen: Morgen met een 1 day tour naar de whitsunday's dan met de nachtbus naar Cairns, waar ik de laatste dagen voor afrika ben. (11 juni vlieg ik naar Oeganda) In Cairns nog heel wat plannen om het Great Barrier reef te zien!

Nog even genieten dus van het backpackers leventje voor dat dat heel erg gaat veranderen in Oeganda!
























  • 01 Juni 2012 - 03:26

    Emma Beemsterboer:

    Het is eindelijk gelukt om wat foto's te uploaden, ze staan onder: a day in the life of a wwoofer, in het wilde westen, waar zitten die krokodillen nou? en bij deze! Dus veel leef je uit zou ik zeggen ;)

  • 01 Juni 2012 - 06:24

    Astrid:

    Lieve Emma, wat een leuk verhaal weer! ik heb net de laatste 3 verslagen uitgeprint en ga die zo bij oma afleveren. Nog veel plezier in australië!
    XXX

  • 01 Juni 2012 - 07:40

    Ank En Jac:

    Wat een mooi verhaal en belevenissen. Je kan vindt ik wel erg veel op je lijstje zetten met wél gezien en ondernomen. En dan al die mooie vriendschappen met die mensen waar je mee op trekt!
    Een heel goede reis verder en in Oeganda zijn ook weer heel aardige mensen. Liefs van Jac en ank

  • 01 Juni 2012 - 10:05

    Laurens:

    Ik ben weer eens erg jaloers, emma. Zeker nu je weer wat foto's erop hebt gezet.
    wat goed dat je ook nog de whitsundays gaat doen. Ben erg benieuwd wat je daarvan gaat vinden.

  • 01 Juni 2012 - 13:22

    0ma:

    Wat beleef je weer veel en wat een mooie foto's! Het zal een hele overgang zijn naar Oeganda. Wij wensen je nog hele fijne dagen in Aussie. Liefs, 0ma.

  • 01 Juni 2012 - 14:18

    LK.:

    EMMAAA :D
    wat een geweldig verhaal is het weer geworden. Omg zo gaaf dat je krokodillen heb gezien, ben jaloers :P Wauw en kakadu national park was het dus ook helemaal waard zie ik. Heb je nog in een swag geslapen?? Wauw wat ontzettend lief dat charly je nog heeft uitgezwaaid ;P hihi. 'Lotte K zei maar sommige spinnen kunnen springen' HAHHHAAA ik val bijna van me stoel af, typisch emma :D maar het is echt zo heb ik gezien op animal planet!! Helemaal tof meid dat je nog zoveel leuke dingen doet. Ik mail je straks ook nog ff ;) Woeii benieuwd naar foto's van the reef. Ik zet 11 juni ook ff in me agenda :) VEEEL PLEZIER & en geniet ervan je verdient het, kusknuffelxxxxxxxxxxxx

  • 01 Juni 2012 - 21:38

    Marrie:

    Em, wat gaaaaf allemaal!! Dat wordt echt een mega dik vet gaaf fotoboek als je weer thuis komt. Je foto`s worden steeds beter en mooier:D
    Oe oeganda!! Toch ook wel vet spannend hoor. Ik schijt al 7 kleuren om met bolle naar Epe te gaan, jij gaat gewoon naar oeganda!!
    kuss

  • 02 Juni 2012 - 10:23

    Floortje:

    Herkenbare foto's, leuk! Kakadu NP is idd erg mooi! Alleen die krokodillen, echt griezelig om te zien. Gelukkig heb je ze alleen vanuit de boot gezien haha.

    Veel plezier nog aan de Oostkust! Whitsundays is erg mooi! Ga je er ook snorkelen? Jee en dan alweer bijna naar Afrika, wat gaat de tijd snel!

    xXx

  • 02 Juni 2012 - 14:38

    Emmie En John:

    Wat een mooie foto's, lekker dat je zo geniet.

    Groetjes en liefs Emmie

  • 03 Juni 2012 - 11:47

    Piet:

    lieve Emma,

    al weer de laatste dagen in een prachtig land. heerlijk die vrijheid die jij voor jezelf gecreëerd hebt. Doe je goed.

    liefs xxxxxxxxxxx

  • 04 Juni 2012 - 12:22

    Marry De Vries:

    Hoi Emma,
    Eindelijk het mail adres gekregen van de site waar jij op te vinden bent. Jeetje wat maak jij een gave reis zeg. En ik blijf het zeggen; heel dapper zo 'alleen'. Ik neem aan dat je heel erg geniet, houden zo! Hier regent het op het moment lijkt wel herfst. Eerst bloedje heet en nu maar 13 graden. Stuur even wat zon deze kant op wil je? Hier gaat het prima. ons huis is net verbouwd. 3 meter aan de woonkamer en een bijkeuken 'gekregen'. Morgen wordt de vloer gelegd en woensdag komen de meubels dan is het eindelijk weer bewoonbaar sinds 2 april. Heerlijk. Ik zou zeggen kom eens kijken als je weer in Nederland bent. Veel veranderd op het werk, een nieuwe collega voor jou, Syl die per 1 juli stopt. Moet nog maar zien of het allemaal nog wel zo leuk blijft, we wachten af. Kids gaat prima. Lynn is ook naar de kleuterschool, maar vind dat toch zeer vermoeiend. Moet je je maar niet zo uitsloven!! Maxim groeit als kool, staat nu maar loopt nog niet, doet het rustig aan. Wacht vast tot het huis klaar is.
    Nog leuke mannen opgedoken?
    Ik zal zo nu en dan je verhalen weer gaan lezen. Vanaf vanavond tijdelijk even geen internet meer omdat het hele huis leeg moet ivm de vloer die morgen komt. Hebben nl nog geen laptop, maar een "ouderwetse"!
    Emma, het gaat je goed, doe voorzichtig en geniet ervan.
    Groetjes Marry

  • 08 Juni 2012 - 10:17

    Joke :

    Lieve Emma,
    Dank je wel voor je 'Kangaroo in full flight'. Onwijs leuk!! Ben toch weer even op je site gaan kijken naar al die prachtige foto's... wow.
    Zeer binnenkort ga je dus naar Oeganda. Daarheen stuur ik een papieren brief waar je hopelijk wat houvast aan hebt ;))
    Veel liefs en goeie reis van Joke. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Mijn eerste lange reis

Recente Reisverslagen:

05 December 2014

taranaki and pihanga.

25 November 2014

Vulkanen, meren en Hobbits!

18 November 2014

Was ik toch bijna...

05 September 2012

There and back again...

05 September 2012

Pearl of Africa
Emma

Actief sinds 12 Jan. 2012
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 30879

Voorgaande reizen:

17 Januari 2012 - 02 September 2012

Mijn eerste lange reis

09 September 2019 - 30 November -0001

Azië 2019

Landen bezocht: