En dan ben je plotseling kapper - Reisverslag uit Perth, Australië van Emma Beemsterboer - WaarBenJij.nu En dan ben je plotseling kapper - Reisverslag uit Perth, Australië van Emma Beemsterboer - WaarBenJij.nu

En dan ben je plotseling kapper

Door: Blokkieom

Blijf op de hoogte en volg Emma

10 April 2012 | Australië, Perth

Deze week in Perth geweest, het weer is van herfst naar zomer gegaan, niet verkeerd dus! ;)

Eerst nog een stukje roadtrip! Maandag waren we nog in een porongurup national park. Daar een mooie wandeling gemaakt, over rotsen en bosjes, dit keer gelukkig geen slangen gezien! S middags was het toch tijd om weer terug te rijden naar Perth. (350 km) in een stadje voor Perth gestopt om te overnachten. Toen toch maar eens de puinhopen in de auto opgeruimd. Aangezien we achterin sliepen, hebben we de laatste dagen de slaap bende daar gewoon laten liggen. Jullie kunnen je er dus wat bij voorstellen dat opruimen wel nodig was ;)
De volgende dag moesten we vroeg eruit, want de auto moest om 9 uur weer bij zijn baasje zijn.
Perth is wel groot, maar niet zo groot als de gemiddelde 'grote' stad in Europa, maar ook Perth kent langzaamrijdend verkeer in de ochtend! Iets te laat dus met de auto wegbrengen, gelukkig gaf dat niets.
We zaten in een hostel; the witch's hat, leuke naam, maar een beetje ongeorganiseerd! (komt later)
Die middag zocht een duitser mensen om mee te gaan naar de film ' the hunger games' te gaan.
Lise en ik dachten er zoiezo al overna om er heen te gaan, dus wij wilden wel mee. (dinsdag is het de helft van de prijs, 10 dollar, ipv 20, een 'normale' prijs dus) Uiteindelijk met die duitser, een australier en wij er heen gegaan, leuke film! spannend, en eindelijk eens een meisje in de hoofdrol, die wel voor zich zelf kan zorgen! haha
Toen we terug kwamen in het hostel trof ik een vreemde vent aan in mijn bed. En nee, die had ik daar niet uitgenodigd! Hem wakker gemaakt dat hij toch echt in het verkeerde bed lag. (ik had zelfs mijn spullen er op gelegt, wat kleding en een paar boeken voor we weg gingen, nou die had ie voor het gemak maar even naar beneden gegooit, want volgens hem was het zijn bed! nou ja zeg!) Dus wij om half 1 s nachts de hostel manager gebeld, en gezegt dat er een een man in mijn bed lag, die daar niet hoorde. Hij het uitzoeken, werd er ook niet wijzer van, dus bood me een 2 persoonskamer aan voor mezelf! ha ook prima! Lise meegenomen en een nacht heerlijk geslapen op een echt bed, en zonder snurkende mensen om ons heen! tja zo heb elk nadeel ook zijn voordeel ;)
(als moet ik zeggen dat ik nog steeds niet snap waarom je in vredesnaam in een duidelijk bezet bed gaat liggen slapen,en gewoon ander mans spullen aan de kant schuiftt, maar goed, de volgende ochtend bleek dus ook dat hij er echt niet hoorde!)

Nou die woensdag dus even goed uigeslapen!
Lise had met een stel fransen afgesproken om kennis te maken en misschien mee naar het noorden te reizen, ik ben naar de bieb gegaan. Elkaar voor de lunch weer ontmoet. Lotte was ook weer in Perth, dus haar daarna weer gezien, was gezellig weer met zijn 3en!
Daarna letterlijk een bliksem bezoek aan het museum (dat ging na 20 min dicht) maar leuk om even gezien te hebben.
Lise had besloten om met de fransen mee te reizen, ze wilde zo snel mogelijk naar het noorden en kijken of ze in Broome/Darwin werk kan vinden, misschien zien we elkaar daar nog een keer.
Die avond 'afscheidsfeestje' we zijn met zijn 3tjes wat gaan drinken in een cafetje met live muziek. Was leuk!

Donderdag echt afscheid van Lise genomen, maar eerst nog voor kapper gespeeld! haha Haar pony geknipt en het viel ons beiden erg mee hoe het geworden was! (misschien een nieuwe carriere?!) Kan dus ook voor kapper spelen.
Ik had met Lotte in een ander hostel afgesproken, daar heen gelopen. Mijn tas loopt nu echt de spui gaten uit hoeveel er in zit. Ik ben niet zo goed in weggooien, en heb echt te veel boeken mee! Ook hangt er een matje, slaapzak en (regen) jas aan de buitenkant! aan de voorkant hangt dan mijn gewone rugzak, en mijn koeltas voor het eten. Tja, als mijn rug het begeeft moet ik wel wat boeken weg doen ;) (bovendien is hij nu zo zwaar dat ik hem nooit mee het vlieguit in krijge maargoed)
s middags door perth gedwaald.

Fremantle is een stadje onder perth iets van 20 min met de trein. Het is een 'oud' stadje, met 'oude' gebouwen, erg grappig om te zien! Hier ben ik vrijdag naar toe gegaan, maar omdat het goede vrijdag was, was helaas veel dicht, maar evengoed een goed beeld van de stad gekregen. Daar ook even heerlijk aan het strand gelegen smiddags.
In Perth hebben ze iets leuks, op een plein hebben ze een groot tv scherm waar ze bijna elke avond een film op draaien! van de week al stukjes Jane Eyre gezien, en we wisten dat op vrijdag Avatar zou komen. Dus wij dekentje mee en op naar het pleintje (grasveld) daar deelden ze zitzakken uit! helemaal geweldig, dus in het donker, op een zitzak en met volle maan heerlijk naar de film gekeken! Wat wil je nog meer?

Omdat we een beetje in de war waren met de dagen hebben we zaterdag een paasontbijtje gedaan (wat achteraf maar goed bleek te zijn, wat gister heeft iemand bedacht dat hij onze eieren ook wel lekker vond, dus die zijn gejat)
Daarna even Perth in geweest en weer op naar het strand! Dit keer naar Cottelsloe (?) het was weer een mooi strand!
Die avond is Lotte haar oplader van haar telefoon gejat. Dit is niet echt ons hostel geloof ik ;) het is druk, de helft van de mensen is continu stom dronken en beginnen dan te schreeuwen, vooral in Lotte haar kamer is het erg, er word gejat als de raven en we zijn dus een deel van ons eten kwijt geraakt. Tja je weet dat het veel gebeurd in hostels, dus echt klagen heeft geen zin, maar leuk is anders :P
Gelukkig slaap ik op een 4 persoonskamer (ze hadden niets groters meer) met 3 jongens. Die zijn gelukkig wat rustiger! zie ze alleen s avonds (en s morgens, maar dan liggen ze nog te pitten) en dat is wel gezellig.

Zondag was het dan echt pasen! haha Verder niets aan gedaan. Ik ben perth weer in geweest en smiddags Lotte weer ontmoet om naar een marktje te gaan. Het was een vrij grote markt, met veel fruit en groente. Dus even mooi onze slag geslagen in het fruit!

Vandaag gaan we naar onze Wwoof plek, het is (denken we) een fokkerij voor warmbloed paarden, wat het precies in houd weten we ook niet! ach we pakken straks de trein en worden (als het goed is) opgehaald door Liz. Het wwoofen zal niet het moeiijkste werk zijn, maar toch ben ik een beetje zenuwachtig hoor! Het is al weer 3 maanden terug (bijna) dat ik een dag gewerkt heb! nou ja in ieder geval goed voor de luie spiertjes. Het word vast erg leuk, weer op naar het volgende avontuur!

Bij de wwoof plek weet ik niet of ik telefonisch bereik heb, en of ik veel op het internet kan. Misschien helemaal niet. In het langste geval blijf ik daar 3 weken. Zal proberen af en toe het blog bij te houden (gewoon zoals nu) maar weet dus niet zeker of dat kan.

Groetjes vanuit Perth!





















  • 10 April 2012 - 05:41

    Piet:

    Ik hoop dat je spiertjes het allemaal aan kunnen, op je wwoof plek.
    Lekker weer die geur, zo noem jij dat toch, van paarden om je heen.
    Je bent dan ook af van stelende en dronken hostelcollega's.
    veel plezier

  • 10 April 2012 - 10:00

    Laurens:

    wat een apart verhaal over die gast. En wat een aso. Dat is mij nog nooit overkomen. Gelukkig, zoals je al zei, elk nadeel heeft zijn voordeel.
    Het maakt het er niet echt veiliger op al die hostels. Dan kan je beter iets meer betalen, dan dat je al je spullen zo erg in de gaten moet houden.
    Ben erg nieuwsgierig naar het wooffen.

  • 10 April 2012 - 13:36

    0ma:

    Ik maak me wel een beetje ongerust over die stelende dronken figuren in het hostel. Hopelijk is het bij de paarden wat rustiger, die gaan in ieder geval niet in je bed liggen. Veel plezier bij het wooffen, (wat dat dan ook wezen mag). Liefs, 0ma.

  • 10 April 2012 - 16:38

    Marga:

    Misschien kun je je boeken alvast opsturen naar huis, tenminste als je ze allemaal wilt houden natuurlijk. Ja, rare mensen heb je toch.
    Veel plezier bij de paarden, zal vast heel leuk zijn.

  • 10 April 2012 - 19:08

    Dieuwertje:

    Haha, je hebt inderdaad erg veel spullen! Wel veel gesleep zo, zeker zonder autootje.
    En bizar van die man in je bed, dat is echt wel heel raar!
    Veel plezier met de paarden! Ik ben benieuwd waar jullie terecht komen!

  • 10 April 2012 - 20:42

    Ank:

    Warmbloed paarden nu, maar alles klinkt erg warmbloedig, enthousiast en ondernemend! Hier is de lente nog koel, dus ik kijk wel uit naar een dagje strand. Geniet maar lekker van alles. Wie weet hoe lief die paarden zijn op het andere halfrond. Groetjes van Jac en Ank

  • 13 April 2012 - 14:23

    Lenie:

    Hopelijk is het leuk werk bij de paarden.In ieder geval veel plezier en denk om je rug.
    Mooi om je te blijven volgen met al je avonturen.

  • 15 April 2012 - 15:15

    Emmie:

    Dus goed op je spullen en je slaapplaats letten, jammer dat het zo gaat.
    Iedereen moet van andermans spullen afblijven.
    Met John gaat het goed, een dikke knuffel van hem.

    Groetjes Emmie en John.

  • 24 April 2012 - 13:08

    Floortje:

    Emma! Leef je nog? Wat ben je allemaal aan het uitvreten? ;) Geen nieuws, goed nieuws! Hoop ik dan maar haha. Ik ben erg benieuwd naar je verslag over het wooffen!

    Groetjes,

    Floortje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste lange reis

Recente Reisverslagen:

05 December 2014

taranaki and pihanga.

25 November 2014

Vulkanen, meren en Hobbits!

18 November 2014

Was ik toch bijna...

05 September 2012

There and back again...

05 September 2012

Pearl of Africa
Emma

Actief sinds 12 Jan. 2012
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 30921

Voorgaande reizen:

17 Januari 2012 - 02 September 2012

Mijn eerste lange reis

09 September 2019 - 30 November -0001

Azië 2019

Landen bezocht: