Roadtrip deel 2 - Reisverslag uit Perth, Australië van Emma Beemsterboer - WaarBenJij.nu Roadtrip deel 2 - Reisverslag uit Perth, Australië van Emma Beemsterboer - WaarBenJij.nu

Roadtrip deel 2

Door: Blokkieom

Blijf op de hoogte en volg Emma

03 April 2012 | Australië, Perth

En we zijn weer terug in Perth! dit is alweer het einde van onze mooie 'roadtrip' vanmorgen zijn we terug gekomen, dus nu weer tijd voor een update.
Deze week weer zoveel gezien en beleeft! het lijkt veel langer dan 2 weken... (of 1 week met vorig blog)

Maandag 26 maart hebben we een rustig ochtendje in Margaret River gehouden, soms word je zelfs moe van het reizen! haha omdat we toch wel wat wilden doen, de hele middag vol geplant ;)
We zijn naar de chocolade fabriek geweest! (nee niet die van sjakie, maar die van Gabriel) De eerste fabriek was voornamelijk veeeel chocolade verkoop, je kon door een raampje wel wat zien hoe ze het maakte, naar niet veel. Dus vooral al kwijlend naar al dat chocola gekeken! We hadden in de loneley planet gezien dat er nog ergens een zou moeten zijn, dus wij verder zoeken naar de volgdende, dit was dus die van Gabriel. Deze was veel interessanter, ze legden meer uit, helaas kon je het proces van chocola maken niet zien, maar als pluspunt, je kon er veel test blokjes proeven! en het was lekker!! dus uiteindelijk toch maar wat gekocht, en elke dag mogen we 1 blokje lekkere chocola! haha De buren van Gabriel waren een wijnproeverij, dus daar ook nog even langs geweest, vooral Lise (ik reed, dus heb een paar slokjes gehad en dat was het) maar helaas, tegen de franse wijnen is niet op te boksen ;)
Daarna door naar het strand, daar heerlijk gepicknickt en we wilden er een wandeling maken, maar de hele wandeling hebben we nooit gevonden! dan maar door naar het volgende strand, in de hoop dat daar wel een wandeling is! Die gelukkig wel gevonden, en nog even 2 uurtjes wat lichaamsbeweging gehad. De zon ging super mooi onder bij het strand, we hebben de afgelopen weken zeer veel mooie zonsondergangen(?) gezien!

Dinsdag was Oma B jarig!
We zijn naar Augusta gereden, het zuidwesterlijkste puntje van australie. Als je een lijn doortrekt ga je onder afrika door, naar zuid amerika, dus een flink stukje zee! @ oceanen ontmoeten elkaar ook op deze plek, en natuurlijk stond er een vuurtoren.
Die middag een wandeling gemaakt, langs de kust, maar wel met flinke klimmen er in. Daar zelfs mijn eerste slang (gadsie!) gezien! Dat had nou niet gehoeven van mij, aangezien slangen ongeveer de enige beesten zijn die ik niet echt leuk vind, om het zachtjes uit te drukken. (maar kennelijk denken zij er anders over, want nu al 3 slangen gezien! wat volgens een man op de camping wel heel veel en heel wonderlijk was voor iemand die er nog maar 2 weken is! en ja, ze bleken alle 3 nog eens goed giftig te zijn ook :S)

Woensdag zijn we naar Pemberton gereden, dat staat vooral bekend om zijn mooie bossen. Onderweg een rondje om de dam gelopen, en aan het srandje gezeten. Die avond ons zelf getrakteerd op een echt bed in een hostel. De matjes van de tent zijn namelijk niet echt zacht. Tja en altijd als je denkt heerlijk te gaan slapen... lig je met 2 oudere mannen op de kamer die flink snurken! Helaas daar ging onze nachtrust! haha

Donderdag was het tijd om boom te klimmen! jaja, ze hadden vroeger om te kijken of er bosbranden waren, allemaal treden in de boom gemaakt (uitstekende spijlen) waardoor je naar boven kon klimmen. Ik ben uiteindelijk tot het eerste pladform gekomen, omdat er niets onder de boom is om je op te vangen, vond ik 20 meter hoog genoeg ;)
Daarna een mooie wandeling van 10 km gemaakt. Hier de 2 andere slangen gezien! Lise is na de wandeling nog een keer de boom in geweest, dit maak een platform hoger, heel dapper!
Op de camping de tent (weer) in het donker opgezet bij de lichten van de auto. Daar een stel aaridge mensen ontmoed, die ons uitnodigden om bij hun te logeren als we in Broome zijn. Telefoon nummers uitgewisseld, tja wie weet? misschien leuk om langs te gaan.
Het was al laat, dus we wilden lekker gaan slapen, helaas dacht onze tent daar anders over! Het waaide en regende, dus hij had besloten om half in te storten, en te gaan lekken! tja wat doe je dan? Dan maar achter in de auto maffen, bank plat, en ja hoor, een bed, wat wil je nog meer? Tent opgeruimd, auto omgebouwd en opzich niet heel verkeerd geslapen, beetje hard, en me voeten liggen hoger dan de rest van je lichaam (wat we dan maar als voordeel zagen dat we in ieder geval geen dikke benen kregen) maar verder prima te doen! Besloten dit dan maar vaker te doen en de tent te laten voor wat hij was, -een lekke verwaaide tent- en onze bedjes achterin te laten liggen voor de volgende nachten.

Vrijdag was oma VS jarig!
De vrijdag voelde voor ons als zondag, we waren een beetje lui. We zijn naar het strand gereden waar een heel woeste zee was, heel mooi weer om te zien. Daarna naar de valley of the giants, een bos met grote bomen, met uitgeholde stammen. Het bos was erg mooi. De bomen waren door vuur uitgehold, en leefden gewoon zo verder, sommige gaten waren zo groot dat je er een auto in kon parkeren! (hebben we niet uitgeproberd, alleen ons zelf er in geparkeerd)
Daarna besloten dat het mooi was geweest voor die dag, en lekker naar een cafetje geweest en thee gedronken en pannenkoeken gegeten. We hebben er een heerlijk gezellig avondje van gemaakt.

Zaterdag hebben we de tree top walk gedaan. Dit was een walk, de naam zegt het al, door de toppen van de bomen. Je gaat zon 40 de lucht in, en dan heb je een rondom wandeling tussen de boom toppen. Het was een bijzondere ervaring, en erg leuk om te zien! de hangbrug wiebelde wel een beetje, wat voor een lichte zeeziekte zorgde.
Na het avontuur tussen de bomen naar het srand gegaan, waar de elephant rocks waren. Ze leken inderdaat wel een beetje op olifanten! hier weer een mooi picknick plekje gevonden. Daarna doorgereden naar een national park voor Albany. Daar 'the bold head' gezien (een grote rots in de zee die dus kaal was) en een natuurlijke brug van rotsen en een 'gap' het maakte allemaal wel indruk, het water was woest er onder. En ook hier weer een zeer mooie zonsondergang! haha Daarna doorgereden naar Albany en hier weer een hostel in gegaan.

Zondag was Hanneke jarig! Haha Lise werd denk ik helemaal gek van me met al die jarigen!
We zijn Albany even in gegaan, maar of wij hebben de helft gemist, of Albany is gewoon niet zo groot ;) Besloten dan maar naar het national park Porongurup te gaan en daar een wandeling te maken. Het was een niet al te lange wandeling, maar het uitzicht was super, je kon er namelijk op rotsen klimmen op het hoogste punt, en daar hadden ze een soort wandelpad gemaakt. Het was avontuurlijker dan dat het zo klinkt in ieder geval! Hier wat gekke foto's gemaakt. Lise heeft al aardig haar hoogte vrees overwonnen, want dit had ze (volgens haar zelf) vroeger niet gauw gedaan.
Daarna naar de camping, hier hadden ze ene erg gezellige keuken met tv. We hadden al zolang geen tv gezien dat we nauwelijks wisten hoe hij werkte! haha Een stukje bones gezien, wat ons erg blij maakte ;) Lise studeerd medicijnen in parijs, wat soms tot leuke discussies lijd, zo heb ik die avond gehoord hoe je een nier moet transplanteren, altijd handig!

Zo ondertussen dus weer terug in Perth. Met Lotte gaat het al beter, ze heeft haar zicht weer terug, we gaana haar morgen weer ontmoeten. Lise is op zoek naar maatjes om mee naar het Noorden te gaan. Dat is erg jammer, want we konden het goed vinden en hadden zon beetje de zelfde ideen over wat we wilden doen. Ook houden we van dezelfde dingen, films, series en vooral boeken! Het was net een beetje of ik sanne weer bij me had, met onze lange dicussies over Jane Austen en Sookie stackhouse novels en dat was heel fijn en maakte het reizen alleen maar leuker. We hebben afgesproken dat zij een keer naar NL komt, en ik naar Parijs! Ik heb er nu al zin in! (haha eerst maar eens kijken of we nog contact hebben als we thuis komen, want dat is voor allebij nog ruim 5 maanden) ;)

Deze week blijf ik in Perth, dus het volgende blog zal wat minder spannend zijn vermoed ik (vandaar dat jullie nog anderhalve dag roadtrip te wachten staat!) daarna gaan Lotte en ik Wwooffen ik vermoed voor ongeveer 2 a 3 weken, en dan wil ik ook kijken of ik vriendjes kan maken en via Broome (weer wwooffen?) naar Darwin kan gaan. Tja alles kan nog veranderen, dat is alleen het plan voor nu!

Oh trouwens, de herfst is hier ook begonnen! er hangen wolken boven Perth!!

Liefs!


















  • 03 April 2012 - 07:53

    Marrie:

    Herft in Perth!! Hier was het afgelopen week zomer en nu weer lente:D

    Maar op die foto van jou met pet en denk lise ben je wel echt super bruin!

    Een weekje rust is ook wel lekker denk??

    xxxx

  • 03 April 2012 - 08:48

    Jaro:

    Allemachtig wat ben je bruin op die foto. Je ziet er echt als een survivaler moest toch 2 x kijken.

    Zie op de foto 2 dames die erg genieten, fijn. Ga zo door.

  • 03 April 2012 - 11:23

    Laurens:

    hey emma,

    leuk dat je bent gaan kramperen:) Je begint ook aardig bruin te worden. Dat heb ik bij jou niet zo erg gezien:)
    hoop dat je het net zo leuk gaat krijgen met lotte als met lise. Ga zo door.

  • 03 April 2012 - 12:10

    Marga:

    Hoi Emma,

    Wat een leuke foto's en verslag weer! Je hebt echt een goede tijd, zo te lezen. Ja, soms is even rusten tussen door is ook heel fijn.

    Veel plezier!

  • 03 April 2012 - 12:16

    Emmie :

    Wat weer een leuk verslag, heb het met veel plezier gelezen.
    Alleen die slangen, brrrrrrr
    eng hoor

    groetjes en liefs van John en Emmie

  • 03 April 2012 - 12:46

    Piet:

    Lieve Emma,

    Want doen jullie leuke dingen, behalve die slangen. En ze zijn nog giftig ook. Bah!
    Wat een mooie foto, jullie lijken oko nog op elkaar, zeker wat uitstraling betreft. Misschien is het het bruine kleurtje, of zien alle backpackers er zon uit? Veel plezier en Kijk uit! met die slangen, brrrrrrrrrr. xxxxxxxPiet

  • 03 April 2012 - 12:48

    Piet:

    Aanvullende reactie:
    ga je ook zo'n mooie hoed kopen?
    Lijkt mij net wat voor jou
    dag
    Piet

  • 03 April 2012 - 13:25

    0ma:

    Wat weer een belevenissen. Heel leuk om te lezen dat het goed met je gaat, maar dat had je op mijn verjaardag al door de telefoon verteld. Ik vond het super dat je om mijn verjaardag hebt gedacht en was heel blij je stem weer te horen.
    Veel plezier ! Liefs, oma.

  • 04 April 2012 - 16:45

    Sanne:

    Hi Emmer!

    Weer leuk om te lezen wat je allemaal beleefd! Ook leuk dat je een surrogaat-mij hebt. Ik ben nog steeds op zoek naar een surrogaat Emma, maar niemand reageert op de advertentie die ik in de supermarkt heb gehangen ;-)
    Enne, ik wil ik ook wel wat van je bruine kleurtje lenen, kan je wat opsturen?

    x

  • 06 April 2012 - 14:28

    Floortje:

    Stranden, wandelingen, rotsen, zonsondergangen, slangen, bomen.. het klinkt weer als een prachtig avontuur! Logisch dat je nu even wilt bijkomen in Perth haha.

    Leuk dat jij en Lotte gaan wooffen! Hopelijk vinden jullie een leuk adres. Ik kan niet wachten op je volgende blog!

    Enne, stuur mij ook een beetje van je bruine kleurtje ok? Dat past goed bij mijn roze jurkje die ik heb gekocht! ;)

    xXx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste lange reis

Recente Reisverslagen:

05 December 2014

taranaki and pihanga.

25 November 2014

Vulkanen, meren en Hobbits!

18 November 2014

Was ik toch bijna...

05 September 2012

There and back again...

05 September 2012

Pearl of Africa
Emma

Actief sinds 12 Jan. 2012
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 30918

Voorgaande reizen:

17 Januari 2012 - 02 September 2012

Mijn eerste lange reis

09 September 2019 - 30 November -0001

Azië 2019

Landen bezocht: