Over strand en bergen! - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Emma Beemsterboer - WaarBenJij.nu Over strand en bergen! - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Emma Beemsterboer - WaarBenJij.nu

Over strand en bergen!

Door: Blokkieom

Blijf op de hoogte en volg Emma

10 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Deze week weer veel (strand) gezien, nog een paar dagen en dan Australie! Maar ik wil helemaal niet weg uit Nieuw Zeeland! gelukkig heb ik nog een klein weekje! (al word australie natuurlijk ook hartstikke leuk)

Ik weet niet meer presies wat ik vorige week had opgeschreven, maar volgens mij was ik bij zondag gebleven?
Die zondag (4) heb ik een wandeling gemaakt naar Shakespeare cliff, (toen Captain Cook aankwam vond hij kennelijk dat de cliff op het profiel van Shakespeare leek? Tja als je lang op zee bent zie je rare dingen, ik zag het niet in ieder geval)
Maargoed, het was een mooie wandeling, eerst met de ferrie een klein stukje over het water oversteken, daarna lekker stijl de cliff op. Mooi uitzicht! Je kon dan naar Lonely beach lopen, die zoals de naam al zegt, niet erg bevolkt was. Daar mooi uitzicht! haha en lekker zonnetje, dus ik vermaakte me wel met mijn boek. Naast mij lag, wat ik dacht een vrouw bloot te zonnen... tot ze zich omdraaide, en ik dacht ' hmm meestal heeft een vrouw niet zon baard...' Was een man dus, wel een beetje een vreemde! Ik had het zelf niet echt door, maar toen ik weer terug van het strand liep naar boven hield een kiwi familie me aan, dat ik maar even bij hun moest blijven, omdat ze die vent een beetje eng vonden en niet vonden dat ik alleen naar boven kon lopen :P Heel lief natuurlijk, misschien iets overdreven, maar goed bedoeld, uiteindelijk hebben ze me zelfs helemaal terug naar de ferry gebracht, zodat ze zeker wisten dat ik veilig zou zijn! haha vet lief, en het scheelde me een uur lopen :P
(nou niet ongerust worden hoor! ik kijk altijd heel goed uit! ) ;)

De grootste toeristische atractie in Whitianga is Cathedral cove en hot water beach, alleen is het een beetje moeilijk om er te komen, of met de fiets (maar wel een eindje) of met de auto, maar die moet je dan huren, of met shuttle bus. Bij de receptie van het Hostel wisten ze wel ongeveer wie al wel of niet geweest was, dus als ze een groepje hadden die heen wilde gaan dan werd je samen gebracht.
Ik wilde er wel heel graag heen, en maandag waren er meer backpackers die wel heen wilden. Uiteindelijk waren we met zijn 5ven, Jorn uit Duitsland, Loredana uit Italie, Henry uit Engeland, en Juan uit uruguay. We gingen met de shuttlebus, met zijn 5ven deel je de kosten, dus dat scheeld weer ;)
Eerst naar Hot water beach, want door het getij kan je daar niet altijd heen. Dat is een heel grappig gezicht, want het hele strand is leeg, op zo'n 10meter na, waar zo'n 40 mensen zitten allemaal in gaten in de grond! haha
wij snel ook een gat graven, en het was warm! wow! we lagen lekker te koken met uitzicht op de zee. uitendelijk werd het zelfs voor mij te warm!
Dus op naar Cathedral Cove. Het was nog een heel eindje wandelen, met steeds een afslag naar een ander strandje, die we natuurlijk ook allemaal bekeken hebben! Wie Narnia, Prince Caspian gezien heeft, Cathedral cove is daar gefilmt als waar ze uit het station in Narnia aankomen.
Het was weer een super mooi plekje! Heerlijk strand en blauwe lucht, wat wil je nog meer! Ook onder de ' Cathedral' door gelopen en aan de andere kant gezeten. De zee was wel wat koud, maarja, toch gezwommen ;) Het zag er zo uitnodigend uit!
Op de terug weg zijn we naar een wijngaard geweest om wijn te proeven, met een zeer enthousiaste kiwi gastheer, die proef glaasjes bleef inschenken. Maarja, wij zijn goedkope backpackers, dus tja niets gekocht ;)
De jongens gingen savonds proberen vis te vangen, dus dat heb ik maar over geslagen. (was niet gelukt trouwens) daarna nog wat foto's uitgewisseld.

Dinsdag weer een rustig dagje, boodschapjes gedaan, wandelingetje over het strand, dingen regelen voor morgen enzo. S avonds met Sarah (eng) the Notebook gekeken. Oh en tussen de middag een hele stapel pannenkoeken gebakken! Heerlijk! werd wel weer eens tijd!

woendag was het tijd om dit leuke hostel te verlaten. (het leken wel allemaal aparte appartementjes, met eigen woonkamer, een paar slaapkamers enzo, dus het was niet heel druk, heb zelfs 1 nacht alleen geslapen! was helemaal wennen zeg!)
Maar woensdag dus op naar Thames. Dat ligt een beetje onderaan de Coromandel. Een leuk, rustig stadje, met een super hostel! Een oud huis, waar je je echt thuis voelt. Ook een leuke groep mensen die er waren. Die middag een fiets gehuurd en naar the butterfly house geweest, een heel schattig oud mannetje verkocht de kaartjes, hij werkte vroeger op de ambulance, dus we hebben hele gesprekken gehad. Hij vond dat ik wel in het Thames ziekenhuis kon gaan werken, dan kon ik later, als hij oud was, voor hem zorgen. Ik zei dat dat wel een goed idee was ;)
Het huisje met vlinders was niet zo groot, maar wel erg leuk om te zien! heel veel soorten, en kennelijk had ik lekkere zonnebrand op, want een soort bleef me volgen, en op me gaan zitten, zelfs op mijn wang! een vlinder zoentje! Veel vrienden gemaakt dus ;)
ik wilde heel graag de pinnicle (?)walk doen de volgende dag, maar de hostel eigenaar brengt je alleen als je met 2 pers bent. want het is wel een stukje rijden, en anders draait hij er verlies op. Dus opzoek naar een maatje, die ik zo ver kon krijgen om mee te lopen! Haha uiteindelijk een duitse jongen zo ver gekregen! (johannis) (ok het overhalen had niet veel voeten in aarde, ik zei gewoon een beetje luid tegen steve de canadees die de wandeling al gemaakt had, dat niemand mee wilde, dus dat ik niet kon, toen zei hij zelf al dat hij wel mee wilde) ;) haha

Dus donderdag op naar de pinnicles! (?) het was een wandeling van 6/7 uur, met heel heel veel trappetjes omhoog, zeker meer dan duizend! Het was dan ook vrij uitputtend om naar boven te gaan. Die dag regende/miezerde het ook af en aan. De hostel eigenaar zei al dat het bos er eigenlijk mooier op word in de regen, dus wij gingen vrolijk de berg op. (tot we ongeveer halverwege omhoog waren, toen werd het toch wat zwaar) Overal moest je over riviertjes klauteren, meestal waren er ook bruggetjes, soms echt over de keien. Wat het alleen maar leuker maakte ;)
En toen dachten we dat we de top bereikt hadden! (daar stond de hut) bleek dat we nogmaals 600 treden omhoog mochten! wow! Maar het was het zo waard! Om op de top te komen, moest je door allemaal stuiken/bomen, met handen en voeten kauteren en op de top stonden allemaal rotsen, en ze hadden al gezegt, dat je daar niet overheen mocht, maar eigenlijk wel moest, dan had je nog meer uitzicht.
De regen en lage bewolking maakte het eigenlijk nog mooier, omdat je af en toe wat uitzicht had, en dan weer nix, we zaten ook echt in de wolken! Uiteindelijk toch weer naar beneden geklauterd, de weg naar beneden was ook weer super mooi, een andere weg, door regenwoud. De weg was door de regen op sommige plekjes veranderd tot min of meer riviertjes. Uiteindelijk waren we zo nat dat het toch niet meer uit maakte of je door de rivier liep of er overheen ;) Af en toe weer uitzicht op watervallen. Uiteindelijk lekker bemodderd vanaf je navel naar beneden doorweekt maar zeer tevreden met de wandeling beneden aangekomen. Het was ook nog een gezellig met Johannis, die de meest wilde verhalen uit andere hostels had. S avonds hebben we maar even een handwasje gedaan, want we dachten niet dat de wasmachine onze vieze broeken en zweet shirts leuk zou vinden ;)
Floor en Dieuw, waren jullie ook hier in de buurd geweest of niet? ik weet het niet meer!


Vrijdag dus lichte spierpijn! Maar tijd om verder te gaan. Opgepikt door de bus, samen met Steve de Canadees, en overgestapt op de bus naar Tauranga (je zegt het anders, maar ik heb geen idee hoe! alleen lachen ze je allemaal uit als je het uitspreekt zoals je denkt dat het zou moeten als je het zo ziet staan!)
Dit hostel is net een flat van iemand! ook weer heel grappig. Het was weer mooi weer, dus het stadje door gewandeld, en eindelijk een korte broek gevonden! (die een redelijk normale prijs had, en waar je kont niet onder vandaan komt als je hem aan hebt) helemaal blijd dus. (ben heel nieuw zeeland al door aan het zoeken voor een korte broek, zeker als ik volgende week naar australie ga, waar het nogal warm schijnt te zijn, dus was nodig! Gelukkig dus nu eentje gevonden die paste!) Daarna even langs de haven gelopen.

Straks ga ik de berg hier beklimmen. Dan bekijken wat ik nog wil doen, of ik hier nog een dagje blijf, of dat ik terug naar Thames ga. Dat hostel was namelijk heel erg leuk! en ik moet toch langs Thames om weer naar Auckland te gaan. Donderdag vlieg ik naar Australie, dus woensdag wil ik in Auckland zijn.
Zoals ik al zei, NZ is zo mooi, dat ik hier eigenlijk niet weg wil! Kan ook niet geloven dat ik hier alweer 2 maanden ben! Het lijkt aan de ene kant heel lang, en aan de andere kant heel kort nog maar! Het volgende blog is dus waarschijnlijk uit Perth!!

ps, het kost heel wat tijd, maar er staan veel 'nieuwe' foto's tussen! van afgelopen 2 maanden, ik heb ze geprobeerd per reisverslag te zetten, maar zag net, dat ie ze weer ergens anders had neer gezet. zal zo proberen het weer goed te zetten! (dus ook even terug kijken, of bij fotoalbum als je de foto's wilt zien!)


Liefs!!























































  • 09 Maart 2012 - 23:14

    Ank:

    Lieve Emma,
    In een warm strandzandgat gezeten en afgespoeld door zeewater, zoenende vlinders en een enthousiaste Duitse Johannes mee de bergen op; ik vind het weer een topweekje. Heel mooi om te lezen!
    Hier wordt het al een beetje lente; lichter en veel vogelactiviteiten. Wij Haismaatjes nemen daar maar een voorbeeld aan.
    En Godfried Bomans schreef al: "De kunst van het leven is thuis te zijn alsof men op reis is". Dus hier ook genoeg te beleven.
    Liefs van Ank

  • 10 Maart 2012 - 08:18

    Piet:

    Wat heb je er weer een werk van gemaakt. Het leest als een trein. Dank je wel. Aan reis genoten geen gebrek, net LOTR.
    veel plezier die laatste dagen in NZ en een goede reis naar Perth xxx

  • 10 Maart 2012 - 10:12

    Laurens:

    Foto's en een ontzettend leuk verhaal. Moest er erg om lachen. Grappig om dat huisje te zien met tuintje en al. Vind het zo leuk om te horen dat het je allemaal zo makkelijk af gaat.
    Ik heb alleen nog geen schapen verhaal gehoord:)

  • 10 Maart 2012 - 10:15

    0ma:

    Lieve Emma,
    Wat weer een avonturen beleef je. We lezen met veel plezier je belevenissen.
    Wij hebben ook een rondreis gemaakt in NZ maar waar jij allemaal meemaakt !!!! daar kunnen wij niet aan tippen. Nog een paar fijne dagen in NZ toegewenst en goede reis naar Australië. Liefs, 0 en 0.

  • 10 Maart 2012 - 22:53

    Emmie :

    Lieve Emma,

    heb weer met veel plezier je verhaal gelezen.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    John is weer beter hoor, hier een dikke knuffel van je grote vriend.

    groetjes Emmie

  • 10 Maart 2012 - 22:53

    Emmie :

    Lieve Emma,

    heb weer met veel plezier je verhaal gelezen.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    John is weer beter hoor, hier een dikke knuffel van je grote vriend.

    groetjes Emmie

  • 11 Maart 2012 - 11:24

    Sanne:

    Leuk verhaal weer Em! En foto's! Ben benieuwd naar je verhalen in Oz!

  • 11 Maart 2012 - 14:14

    Dieuwertje:

    Weer een super verslag Em! En eindelijk wat meer foto's, zo kunnen we veel beter meegenieten :)
    De Pinnacles en Cathedral Cove kan ik me nog goed herinneren, echt hele bijzondere plekken!

    Veel plezier alvast in Australie en geniet van je laatste dagen in NZ!

  • 11 Maart 2012 - 18:19

    Floortje:

    Oeeeeh wie is dat lekkere ding op de foto? Ja dat zie ik gelijk weer haha! Maar mooie foto's!

    Dieuw en ik zijn ook bij de Pinnacles geweest maar hebben volgens mij niet de hele wandeling gemaakt. En we hebben bij het beginpunt van de wandeling gekampeerd. Oooh ik wil ook weer terug naar NZ!

    Heel veel plezier in Aussie!

  • 13 Maart 2012 - 09:01

    Joanne:

    Ik ben niet zo'n globetrotter in de letterlijke zin, zo'n verslag echter maakt wel wat in me wakker.
    Ik lees het graag en dan komen de dromen vanzelf! Ach, en die hoeven niet allemaal uit te komen.
    Zulke wereldwijde ervaringen + de mensen die je ontmoet en waar je waarschijnlijk wel enige geestverwantschap mee voelt, dit is wel een een bijzondere belevenis.
    Geniet in Australië.
    Hartelijke groet, Joanne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Mijn eerste lange reis

Recente Reisverslagen:

05 December 2014

taranaki and pihanga.

25 November 2014

Vulkanen, meren en Hobbits!

18 November 2014

Was ik toch bijna...

05 September 2012

There and back again...

05 September 2012

Pearl of Africa
Emma

Actief sinds 12 Jan. 2012
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 30925

Voorgaande reizen:

17 Januari 2012 - 02 September 2012

Mijn eerste lange reis

09 September 2019 - 30 November -0001

Azië 2019

Landen bezocht: