Afscheid van Kiwiland - Reisverslag uit Perth, Australië van Emma Beemsterboer - WaarBenJij.nu Afscheid van Kiwiland - Reisverslag uit Perth, Australië van Emma Beemsterboer - WaarBenJij.nu

Afscheid van Kiwiland

Door: Blokkieom

Blijf op de hoogte en volg Emma

17 Maart 2012 | Australië, Perth

Ik weet nog dat ik 15 was, en wij met de 'hele' familie naar de film gingen. (mijn ouders, broer, oom, tante en neven) De film was natuurlijk Lord of the Rings. Die dag daarvoor was ik met Marrie naar de eerste (!) Harry Potterfilm geweest, en ik weet nog dat ik toen dacht, daar ga ik liever nog een keer heen, dan naar een 'onbekende' film! (al was ik op mijn 14de begonnen met het lezen van het boek) Dat idee hield zo'n 5 minuten stand, Daarna was ik helemaal om! :P Stiekum werd ik helemaal verlieft op de film (en op Legolas natuurlijk!) en aan het einde wist ik het zeker ' ik ga later naar middle earth toe!' toen nog niet wetend waar dat presies lag, al duurde het niet lang voor ik wist dat het Nieuw Zeeland was!
Na heel wat opzoeken van informatie wist ik het nog zekerder, ooit zou ik naar de andere kant van de wereld gaan! Nu 10 jaar later, ben ondertussen 25, (oe oud!) en ben er toch maar mooi geweest! Heb gedaan waar ik al jaren van droomde, en Nieuw Zeeland heeft die droom niet alleen waar gemaakt, maar overtroffen!

Het afscheid deze week van Kiwiland was dan ook niet leuk. Nog steeds zou ik het liefts het eerste vliegtuig terug pakken naar Ackland, al weet ik dat Australie ook geweldig is en heel erg leuk gaat worden! Maar 1 ding is zeker, dit was wel de eerste keer, maar zeker niet de laatste keer dat ik in NZ was!

ok nu dus het week verslag ;)
Vorrige week zaterdag zat ik nog in Tauranga, en zou ik de berg die daar stond beklimmen, dat heb ik dus gedaan! het was een korte maar zeer flinke klim, en het uitzicht was weer geweldig! Je kon de stad zien liggen, (soort schiereiland) en heel mooi het strand en de stad onder de berg. Daarna nog even op het strand gezeten om af te koelen!
Oh voor ik daar heen ging, toch besloten om weer terug te gaan naar Thames. Het dorpje/stadje waar ik daarvoor was en bij het hostel wat ik zo leuk vond. Dus bij het informatie centrum een busticket geboekt, omdat Thames niet zo beroemt is, en er ook eigenlijk weinig te doen is, en ik waarschijnlijk de enige ben die terug wilde, vroeg de man die het ticket boekte of ik het wel heel zeker wist, en of ik echt niet ergens anders heen wilde? Toen ik zei dat ik terug ging, keek hij me echt aan alsof ik gek was! haha Tja ik vond het gewoon een leuke plek!

Die zondag met de intercity bus terug naar Thames, bij het hostel kreeg ik de sleutel, en ' je weet je weg wel weer te vinden he' ja hoor, dat lukt wel ;)
Het hostel is een oud huis, van kauri hout gemaakt en het ziet er heel gezellig uit, je voelt je er meteen thuis! Eerst de hond weer een knuffel gegeven en begroet.
Het was een beetje druilerig weer, dus smiddags met 2 andere meiden (een nlse en canadeese) film gekeken. (a knights tale, hij is nog steeds zo leuk als vroeger!) Dit hostel heeft een zeer grote tv en heel heel veel video banden! heel oud, maar grappig, ze hadden zelfs buffy the vampire slayer! nou die moeste gekeken worden natuurlijk! Nadat ik iedereen weg had gejaagd uit de woonkamer dan ;)

Maandag bij het ontbijd kennis gemaakt met een Deense Groenlander! (jens Peter, oftewel jp)
Er zijn veel mooie wandelingen rondom Thames, onderandere dus de pinnacles, maar die hoefde niet nog een keer! Nu een andere gedaan, the rocky walk. Was ook weer lekker modderig en stijl, maar leuk.
s avonds even heerlijk met Marrie gebeld! meteen mijn telefoonkaart op, maar dat geeft niet, ga tocht weg uit NZ!
Ik had nog een paar dingen op mijn lijstje staan wat nog te doen in NZ, een daarvan was.... Lord of the Rings kijken! haha dus heb uiteindelijk Jens Peter (de groenlander) zover gekregen dat hij mee wilde kijken, hij had het zelfs nog nooit gezien! (ok, in Groenland hebben ze niet zo veel bioscopen en hij wilde het op groot doek zien) Onder het genot van een heel pak koekjes dus film gekeken, al gouw kregen we gezelschap van het halve hostel die het allemaal wel leuk vonden! (zelfs een oud mannetje) Een geslaagde avond dus!

Dinsdag was het helaas nu echt tijd om het hostel te verlaten. Ik kon meerijden met de groenlander naar Auckland, maar had helaas de bus al geboekt, dus toch daar maar mee.
smorgens nog een tijd om twat te doen, in het ziekenhuis van Thames was een foto tentoonstelling over hoe Thames vroeger was, en hoe het ziekenhuis er vroeger uit zag, erg grappig om te zien. Ben wel blijf dat we die uniformen nu niet meer hoeven te dragen hoor!
s middags afscheid genomen van de hond en de eigenaar van het hostel, een uur extra op de bus moeten wachten en uiteindelijk in Auckland aan gekomen!
Had al eerder van iemand gehoord dat het hostel bij het vliegveld erg goed was en dat ze je voor 5 dollar, (zelfs midden in de nacht) naar het vliegveld brachten, dus daar 2 nachtjes geboekt, daar ik om 6 uur smorgens naar het vliegveld moest.
S avonds met Birrit (Duits) gekookt en fotos bekeken, zij is hervoor in Zuid Amerika geweest, en ging nu NZ doen, tja dat is ook mooi! haha

Woensdag, de laatste dag in NZ! Tijd om de laaste souvenirs e.d te kopen! Dus Auckland weer in. De eigenaaresse had me uitgelegd welke bus ik moest nemen, maar kennelijk begreep ik haar niet zo goed, ben in de eerste de beste bus gestapt (wat volgens haar moest) maar die had als eindhalte, ehh niet Auckland City! ik weet niet waar ik was, maar het was een uitgestorven dorpje! Haha dus toch maar even de weg gevraagt, een aardige vrouw heeft me de goede bus gewezen, en nu dus wel in Auckland City uitgestapt!
In Auckland is nu de volvo ocean race bezig? ik weet niet of iemand daar verstand van heeft? ik niet in ieder geval, maar het was leuk om de bootjes te zien, en alle standjes en muziek dingetjes die rond de haven waren!


Donderdag vroeg op, om naar het vliegveld te gaan! De eigenaar van het hostel bracht me weg, ik was er natuurijk al geweest om mijn moeder weg te brengen, dus wist de weg nog, dat is niet heel erg om 6.00 smorgens ;)
Als souvenir toch nog een klein kiwi knuffeltje gekocht, die meegaat in mijn tas, dan is er altijd wat van NZ mee! haha (moest ook geld op maken)
De zon kwam net op toen we opstegen, we hadden nog even mooit uitzicht!
Al vond ik het op dat moment echt niet leuk om weg te gaan zeg!
Gelukkig was er op de eerste vlucht (4 uurtjes) tv! jeh! Weer een aantal afleveringen van Bones gezien, en heb mijn aantal gruwelijk uitziende botten voor de komende 3 maanden weer gehad.
Toen we over Sydney vlogen kon je heel mooi het opera house zien! Dat was wel heel gaaf!
in Sydney waren ze heel streng, mijn appeltje werd met handschoenen aangepakt en zonder pardon weg gemikt! mijn schoenen werden schoongemaakt (al was dat niet zo erg, want die waren nog modderig van het lopen) dus ik was eigenlijk heel erg en dacht, dat doen ze op het vliegveld wel! Wat een beetje jammer was, was dat ze alleen de onderkant deden! (tja je bent lui of je bent lui, en ik ben zeer lui!)
Van Sydney naar Perth gevlogen (5 uur) dat was nog een flink eindje! In totaal 9 uur gevlogen, en 5 uur verschil met NZ. Ik loop nu nog 7 uur op jullie voor!

Gister Perth in geweest vooral voor informatie wat ik wil gaan doen de komende tijd. Ook een Wwoof boek gehaald (willing workers on organic farms) je werkt dan een aantal uren per dag tegen kost en inwoning. Dat spaard wat geld uit, en dat zal nodig zijn, want Aussie is duurd!! (dus mochten er er mensen zijn die het zeer goede fons, 'help emma de australische winter door' willen steunen...) ;) haha nee hoor, dat moet moet lukken!
In het park met mijn rug tegen een palmboom aan en het zonnetje in je nek alle informatie door gelezen (wat wil je ng meer!?!) Het plan is nog niet helemaal duidelijk, maar begint meer vorm te krijgen!
Waarschijnlijk ga ik eerst naar het zuiden van Perth, naar Albany via de kust, dan kijken of ik ergens kan Wwoofen en daarna via Perth omhoog naar Darwin/Cairns. Gister en vandaag een Nls meisje ontmoet (Lottie) die de zelfde plannen heeft. We gaan vanmiddag kijken of we misschien een stukje samen gaan doen, en of onze plannen elkaar overlappen, of dat we toch alleen verder gaan.
Gisteravond nog met Hanneke geskypt! Dat was leuk!


Het is echt even wennen hier in Australie, al is het hier ook erg leuk hoor! Heerlijk (warm!!) weer en Perth is een mooie stad!
Ik heb een australische sim, mijn ouders, Marrie, Sanne en Hanneke hebben het nr voor de geintresseerden!

Emmie, gaat het alweer wat beter met John? Geef hem (en alle andere bewoners!) maar een hele dikke knuffel!

Iedereen weer bedankt voor alle lieve berichtjes, het is echt heel leuk om aan de andere kant van de wereld te zien wie er allemaal mee leest en om de reacties te lezen!

Groetjes uit Perth!














































  • 17 Maart 2012 - 04:56

    Emma Beemsterboer:

    PS; Ik heb de fotos aangepast dat ze bij het goede verslag (en rechtop) staan! sommige hebben een naampie, dat maakt het misschien wat overzichtelijker?

  • 17 Maart 2012 - 08:24

    Piet:

    Nou lieve Emmapuk, je bent in Australië het schrijven niet verleerd. De opening van je verhaal was heel pakkend. De zaterdagochtend is al een blogochtend geworden.
    Veel plezier en weinig heimwee! (Ik bedoel naar NZ natuurlijk)
    liefs xxx Piet

  • 17 Maart 2012 - 09:31

    0ma:

    Met veel plezier je verslag weer gelezen. Afscheid nemen van NZ viel dus niet mee maar wie weet wat voor spannende avonturen je nu in Australië gaat beleven. We kijken op zaterdag eerst of er een nieuw reisverslag van jou is. We waren erg benieuwd of je goed in A. bent aangekomen. Gelukkig gaat alles goed. Veel fijne dagen toegewenst. 0 en 0.

  • 17 Maart 2012 - 13:19

    Floortje:

    Ohhhh wat ziet die blauwe lucht en het zonnetje er heeerlijk uit! Hier was het afgelopen donderdag eindelijk echt lenteweer, hopelijk komt dat snel weer terug.

    Aussie ga je ook leuk vinden hoor! En het Wooffen waarschijnlijk ook! Aussie heeft ook zijn charmes en mooie plekken. En mocht je ooit weer terug gaan naar NZ, ik ga mee hoor ;)

    xXx

  • 17 Maart 2012 - 22:16

    Marga:

    Hoi Emma,

    Zal vast ook heel leuk worden om door Australie te reizen. Weer heel anders. Je doet zo heel veel nieuwe contacten op. leuk al die verschillende nationaliteiten.
    Was weer een heel leuk verslag, je kunt hierna wel een boek gaan schrijven!
    Veel plezier!! groetjes

  • 17 Maart 2012 - 23:19

    Joke Kohler:

    Lieve Emma,het blijft leuk om je verslag te lezen! veel plezier in Australië,het lijkt me spannend om daar te gaan werken,ook een leuke ervaring! liefs Joke

  • 18 Maart 2012 - 20:49

    Emmie :

    Wat vind ik het toch knap van je dat ze zo'n reis aandurft.
    Ik heb weer met veel plezier je verhaal gelezen.
    Ik ben net thuis van een weekendje weg met John.
    Het ging bijna niet door, want John werd donderdag avond ziek, spugen, en heeft zich daar in verslikt, en kreeg koorts.
    Mocht vrijdag toch van dr Dennis weg, met antibiotica.
    Het is een heel mooi weekend geweest, en John heeft zoooooo genoten.
    We hadden wel een wat rustiger programma voor hem.

    groetjes en liefs van John, en een paar dikke knuffels.

    groetjes Emmie

  • 20 Maart 2012 - 11:03

    Laurens:

    wat een verhaal. Ik had niet door dat het zo lang vliegen nog was van sydney naar perth. Op de kaart lijkt het toch korter.
    Nu moet je natuurlijk de film australia gaan kijken he:)

  • 20 Maart 2012 - 11:37

    Daniëlle:

    Hoi avonturier,
    Wat leuk weer om te lezen hoe jij geniet van je avontuur. Ben stiekem best wel een beetjes jaloers op je.
    Bij ons gaat alles zijn gangetje. Vandaag is de lente begonnen. Lekker lenteweertje. Heel veel plezier in Australië. Enne.... ben je je Harry Potter nou al eens tegen gekomen??? hahaha
    Groetjes van Daniëlle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste lange reis

Recente Reisverslagen:

05 December 2014

taranaki and pihanga.

25 November 2014

Vulkanen, meren en Hobbits!

18 November 2014

Was ik toch bijna...

05 September 2012

There and back again...

05 September 2012

Pearl of Africa
Emma

Actief sinds 12 Jan. 2012
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 30924

Voorgaande reizen:

17 Januari 2012 - 02 September 2012

Mijn eerste lange reis

09 September 2019 - 30 November -0001

Azië 2019

Landen bezocht: