Aangekomen! en de eerste paar dagen - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Emma Beemsterboer - WaarBenJij.nu Aangekomen! en de eerste paar dagen - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Emma Beemsterboer - WaarBenJij.nu

Aangekomen! en de eerste paar dagen

Door: Blokkieom

Blijf op de hoogte en volg Emma

23 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Hoi Allemaal!

Hier mijn eerste reisverslag, heb dit nog nooit gedaan, dus hoop dat het een beetje leesbaar is!

Nou eerst, ik ben veilig aangekomen in Nieuw Zeeland!
Het is al weer ruim 2 weken terug dat ik afscheid moetst nemen van iedereen, eerst van de lieve clienten en collega van hulfte 1, daarna met een afscheidsfeestje voor familie en vrienden en uit eindelijk op schiphol. Pff daar zag ik wel tegen op hoor! Gelukkig had er een school afgebeld en kon mijn vader toch nog er bij zijn. Op schiphol zat Marrie ook te wachten, dus gezellig met zijn vijven! Eerst nog wat gedronken en toen kwam toch echt het moment dat je door de douane moet! Brr niks voor mij hoor! Ik hou niet zo van afscheid nemen, maar goed, hup de douane door en dan gaat het al een stuk beter.
Op schiphol toch nog even een wereld stekker gekocht, want die we thuis hadden kwamen we net voor vertrek achter toen we het plakkertje er af haalden dat ie het niet deed in Australie en Nieuw Zeeland, heeft dus weinig zin om die mee te nemen

Toen op naar de gate voor Londen. Daar zaten heel toevallig nog 3 meiden die ook gingen backpacken in australie/nz, dat was wel gezellig dus! Tot londen samen gezeten, daarna ging ieder zijn eigen kant op.
De vlucht was lang en saai, af en toe wat geslapen, afgewisseld met een film. Ik had slaappillen mee, maar die wilde ik liever niet gebruiken als ik ook zelf zou kunnen slapen, (volgens mij ga je helemaal knock out dan) en ik wilde toch niet het risico lopen dat ik in Sydney zo warrig was dat ik de gate niet meer kon vinden, (wat je ook word van 2 nachten nauwelijks slapen, dus eigenlijk maakt het weinig uit wat je doet;)) In bangkok mochten we er even uit, (tanken) en daarna hup er weer in, op naar Sydney, nog zo'n lange vlucht. vanaf Sydney naar Christchurch, dit was een betere vlucht, volgens mij ook een nieuwer vliegtuig, ze hadden zelfs tv aan boord! (jaja met Bones, dus ik nog nog even toegeven aan mijn verslaving ;)) en het laatste stuk vooral naar buiten gekeken! Nieuw Zeeland!! yeh!! eindelijk! We vlogen over de bergen (zuiderlijke alpen) zo naar Christchurch.

Het vliegveld van Christchurch is gelukkig niet zo groot, kon daar al meteen een sim kaartje halen (voor wie het nr wilt weten, mijn ouders, alexander, sanne, marrie en hanneke hebben het nr)
en een shuttle bus opgezocht naar het hostel, ingecheckt en tja daar zit je dan op een kamer met 6 anderen met 2 tassen waar je hele hebben en houden in zit voor 8 maanden... en dan? In Vietnam hebben Hanneke en ik toen de hele dag doorgehaald, dat leek me nu ook het beste, dus even boodschappen gedaan, gekookt nog wat gelezen en om 8 uur te bed ;) ben ongeveer in een coma gevallen geloof ik, want niets gehoord of gemerkt van andere kamergenoten

De eerste dag in Christchurch ben ik de stad in gegaan, heb wat van het centrum gezien (wat er nog van te zien is, het meeste is nog afgeschermt van de aardbeving) Overal door de stad heen zie je nog de schade van de aardbeving, ineens ingestorte gebouwen, stuk wegdek e.d Nu was het mooi weer en overdag, dus de stad nog wel druk en levendig, gister was ik er ook en was het regenachtig en begin van de avond, toen was er ook echt niemand op straat (er is nix meer te doen, kroegjes e.d zijn ook dicht) en dat is wel een deprimerend gezicht hoor!
Maargoed, op naar de botanic gardens, die erg mooi schenen te zijn, en dat waren ze! Heerlijk in het zonnetje rondgelopen en in het gras gezeten, zelfs verbrand!! (dat had ik even niet vewacht! verbrand eigenlijk nooit, maar was even vergeten dat hier een gat in de ozon zat! dus de zon een stukje harder zijn best doet)

Dag 2 in Christchurch ben ik naar een dorpje op het schiereiland geweest; akaroa, werd smorgens opgehaald met een busje om er heen te gaan, onderweg af en toe gestopt voor het fotomomentje. De weg erheen was erg mooi! slingerend door de bergen heen. Akaroa is een dorpje was vroeger 'frans' daar zijn ook nog invloeden van te zien. De engelse waren natuurlijk al eerder in Nieuw Zeeland (toen abel tasman het wel een naam heeft gegeven, maar verder niets mee gedaan heeft) Dus die hebben de fransen oogluikend toegelaten daar. In het dorpje een wandeling gemaakt naar een oud vuurtorentje en door het dorpje gewandeld, wat je eigenlijk wel gezien hebt na een uurtje. (We werden 4 uur los gelaten in het dorp) dus op naar het museum, wat erg intressant was. Daarna nog even heerlijk aan het strand gezeten met een boek! (Zorgvuldig mijn schouders bedekt voor het geval dat!) ;)

Gister was het helaas een stuk minder mooi weer, het begon al met regen, eigenlijk wilde ik de stad in om een internet cafe te zoeken om eens aan mijn blog te beginnen. Er was een ander NL meisje (Lilli) op de kamer gekomen, zij wilde ook wel naar de stad, dus samen gegaan. Eerst naar een groot winkelcentrum om voor haar een simkaart te kopen. Daarna op jacht naar internet! dat was nog moeilijk, want alles in Chritchurch bleek dus nog dicht of afgesloten te zijn! Uiteindelijk kregen we bij de bushalte te horen dat we met een bus naar Brighton beach konden, daar was een bieb met internet, dus wij op die bus, komen we aan bij het strand (super mooi!) Bieb dicht! was ie op zondag maar open tot 4 uur en wij waren er half 5... Nouja, even goed nog lekker over het strand gelopen (er was een strandkastelen wedstijd) en over de pier heen gelopen, kijken of we dolfijnen konden spotten. (helaas niet)
en weer terug, er is in jan/febr een festival in Christchurch en eind van de middag/begin van de avond treden er verschillende mensen op in tenten (denk meer aan acrobaten/cabaret dan aan bandjes) dus daar wilden we ook nog wel even heen. Lilli had daar afgesproken met een ander meisje uit het hostel, terwijl wij haar zochten begon het te regenen, omdat we allebij nogwel last hadden van de jatlag besloten terug te gaan naar het hostel (het festival is waarschijnlijk een stuk leuker in de zon!) toen belde het andere meisje dat we wel mee konden rijden met de auto, dat scheelde weer een busritje. nou graag dus!
Bij het hostel aangekomen eerst boodschappen gedaan, nou hoorden we van iemand anders dat er verderop een betere winkel zat, nou die zouden wij wel even vinden! (alleen was verder op ook echt verder....op) en het weer werd er niet beter van... uiteindelijk winkel gevonden, boodschappen gedaan voor het avond eten en weer terug. Het weer in NZ kan echt per 5 min veranderen zijn we achter gekomen, echt van lekker warm naar koud, naar regen binnen 5 min dus! Neem dus altijd iets warms mee, jas mee en iets koels mee ;)
op de terugweg begon het zo te regenen dat we onder een boom zijn gaan schuilen (die later in iemands voortuin bleek te staan) goed onder de dennennaalden, maar droog gingen we verder, lekker gekookt, veel te veel natuurijk en te bed, want het was een lange dag, en vanmorgen mocht ik er weer vroeg uit!

Ben nu in Kaikoura, een stadje aan de zee dat bekend is om zijn dolfijen en walvissen spotten. Omdat ik nog een week heb voor mijn moeder aan komt en christchurch heel leuk is, maar er nog veel meer te zien is toch besloten verder te reizen zodat ik nog wat meer kan zien en maandag weer terug ben in de stad. Nu dus iig 2 dagen in Kaikoura, daarna waarschijnlijk naar picton en misschien abel tasman national park en weer terug naar christchurch om mijn moeder vant vliegtuig te halen!
De weg hier naar toe was supermooi, (en een beetje misselijkmakend) slingerend over haarspeld bochten door de bergen. Maar het uitzicht was het waard, de bergen lopen hier tot zo'n beetje aan de zee. De zee is super blauw (voor mij nu nog, als je de noordzee gewent bent!)
morgen ga ik op walvissen jacht. Met fototoestel dan ;) Ik ben heeeel benieuwd!!

Tot nu toe valt het backpacken me erg mee, ik had verwacht vaker te verdwalen en meer paniek aanvallen te hebben! (ben nog steeds niet verdwaald! echt een wonder, want ik kan in Hoorn nog verdwalen)en de paniekaanvallen zijn er wel 'waarom heb ik dit oooit bedacht' maar vallen erg mee en zijn ook zo veer over.
Ik heb ook hier niet onbeperkt internet, dus ga een andere keer uitvogelen hoe ik er foto's op zet!
oh en spellingscontrole zit er ook niet op ;)

Liefs uit het mooie en zonnige (!) Nieuw Zeeland!

  • 22 Januari 2012 - 22:49

    Maarten:

    Een vlucht naar Australie zonder TV? :X welke maatschappij is dat?!

    Maar klinkt verder tof! Veel plezier daar!

  • 22 Januari 2012 - 22:53

    Marrie:

    Wat een super leuk verslag!
    Ben mega benieuwd naar al je verhalen, Dus post maar zo vaak mogelijk!
    Gezellig, dat je een nl meisje ben tegen gekomen, kunnen jullie samen mooie dingen doen.
    X

  • 23 Januari 2012 - 06:45

    Jaro:

    Fijn te lezen dat het daar goed gaat. Geniet er vrolijk verder van. Ben wel
    Jaloers moet ik toegeven.

  • 23 Januari 2012 - 07:05

    Piet:

    Wat een prachtig verslag en wat zie je veel moois. Wilde dat ik ook mee kon. je schrijft leuk Emma!
    Veel plezier verder en ik hoop dat je walvissen ziet. Geen Jonas worden hoor. dag

  • 23 Januari 2012 - 11:32

    Floortje:

    Wat leuk dat je al naar Akaroa en Kaikoura bent gegaan! Vooral die laatste plek herinner ik mij nog goed. Je kunt daar een mooie wandeling maken langs de kust. Bij Picton is het leuk een boottochtje te maken! Maar niet die naar het Noordereiland hoor, dat gaat je moeder niet leuk vinden haha.

    Veel plezier in het mooie en zonnige Nieuw-Zeeland! Ik ben very jaloers!
    xXx

  • 23 Januari 2012 - 12:37

    0ma:

    Heel leuk verslag. We leven zo helemaal mee. Wat het weer betreft mis je hier niks, want het regent hier al 4 dagen.
    Ik vind dat je in die paar dagen al heel wat gezien hebt. Ik hoop dat je ook nog walvissen ziet. Heel veel plezier met al je
    belevenissen. Liefs, 0ma.

  • 23 Januari 2012 - 13:51

    Laurens:

    wat een verslag. Heerlijk. Ik was al zo benieuwd hoe het met je ging.
    Eerste verslag is je goed doorstaan. Neem van mij aan het word steeds moeilijker schrijven omdat je op een gegeven moment nederlands-engels gaat schrijven:)
    Ik ben ook blij te horen dat het contact met anderen al zo goed is gegaan. Heerlijk om te leven vanuit je backpack

    FOTO's!!!!!!!!!!

  • 23 Januari 2012 - 16:01

    Marga:

    Een heel goed begin! Klinkt allemaal erg goed. Leuk over een weekje met je moeder door Nw Zealand trekken. Ik hoop dat je de dolfijnen en walvissen gaat zien. Door in hostels te slapen als je alleen bent, ontmoet je altijd heel veel mensen. Je bent nooit alleen.
    Veel plezier

  • 23 Januari 2012 - 17:46

    Emmie Homan:

    Hoi Emma,
    Ik heb met veel plezier je verslag gelezen.
    Veel knuffels van je grote vriend John.
    Ik ga nu naar hem toe.

    groetjes Emmie

  • 23 Januari 2012 - 17:46

    Emmie Homan:

    Hoi Emma,
    Ik heb met veel plezier je verslag gelezen.
    Veel knuffels van je grote vriend John.
    Ik ga nu naar hem toe.

    groetjes Emmie

  • 23 Januari 2012 - 17:46

    Emmie Homan:

    Hoi Emma,
    Ik heb met veel plezier je verslag gelezen.
    Veel knuffels van je grote vriend John.
    Ik ga nu naar hem toe.

    groetjes Emmie

  • 23 Januari 2012 - 18:51

    Jac:

    Fantastisch om mijn reizende nicht te kunnen volgen.
    Wat een mooi en uitgebreid verslag!!
    Dankjewel en veel plezier ook straks met Astrid.

  • 24 Januari 2012 - 10:51

    Irene:

    Hey meis!!

    Wat een mooi verhaal alweer Emma, je maakt al heel wat mee zo! Ben erg benieuwd naar de foto's hoor. Geniet lekker he!!!

    Liefs Irene

  • 24 Januari 2012 - 18:50

    Sandra Van Santen:

    Hoi Emma,

    Wat heb je al veel gedaan in die paar dagen dat je in nieuw-zeeland bent!
    Volgens mij doe je het heel goed daar. Ben trots op m'n kleine nichtje.
    Leuk om je te kunnen volgen op deze manier.
    Veel plezier nog.

    Groetjes, tante Sandra.

  • 24 Januari 2012 - 20:11

    Giru:

    Hey Emma, tof dudette! En maak je niet druk over verdwalen, dat mag ook! (zolang het niet te lang duurt haha) Veel plezier en ben benieuwd naar foto's!!

  • 24 Januari 2012 - 20:29

    Sanne:

    Leuk verhaal Em! Super om te lezen dat het tot nu toe een succes is.
    Ben heel benieuwd naar de foto's!

  • 25 Januari 2012 - 09:42

    Hanneke R.:

    Wow klinkt echt te gek Emma! Je maakt me helemaal jaloers. Vind het echt enorm stoer van je dat je gewoon in je eentje erop uit gaat en dingen ontdekt, weet niet of ik dat wel zou durven.

    Geniet van de zon en straal het door, vanav trainen, dat zal ik terugstralen naar jou :)

    xoxo

  • 25 Januari 2012 - 13:47

    Joke Kohler:

    leuk verslag! heb je walvissen en dolfijnen gezien, of stond er teveel wind om uit te varen? Veel plezier met je moeder straks,ik hoop haar vanavond nog te zien om haar een goede reis te wensen! liefs Joke Kohler

  • 25 Januari 2012 - 14:28

    Femke:

    Heej

    Wat een verhaal al zeg, je bent er net....
    Wel stoer hoor, dat je dit in je uppie doet..

    Ik wacht je volgende verhaal en foto's af.

    groetjes femke

  • 25 Januari 2012 - 16:33

    Sylvia:

    Heey Emma,

    Wat gaaaaf!! Krijg gelijk weer de reiskriebeltjes! Zo te lezen begin je al aardig je draai te vinden, goed hoor!
    Nou ik mail je snel ff prive!!

    Dikke kus van mij en een klein kusje van Yara

  • 25 Januari 2012 - 19:46

    Dieuwertje:

    Wat heb je al veel gedaan in een paar dagen, super goed! Het klinkt alsof je het daar prima naar je zin hebt. Ik ben benieuwd naar je foto's!

    X

  • 26 Januari 2012 - 11:09

    Lise:

    Leuk leuk! Ik houd het bij.

  • 26 Januari 2012 - 18:08

    Lenie :

    Super gaaf zeg dat je het zo snel oppakt om alles te gaan verkennen Kan je straks je moeder goed rond leiden.
    Leuk en mooi verslag hebt je gemaakt.
    Ik zie uit naar je foto's.

  • 26 Januari 2012 - 18:09

    Arie En Tineke:

    Wat leuk om te lezen, wij hoeven deze reis dus niet te doen want wij reizen mee op je reisverslag. Maak het maar lekker spannend.

  • 27 Januari 2012 - 11:31

    Daniëlle:

    Heey Emma,
    Wat heb je al veel gezien en beleefd daar aan de andere kant van de wereld. Erg leuk om te lezen.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag (en foto's)
    Heeeeééééél veeéééél plezier verder.
    Geniet van de tijd samen met je moeder.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kaikoura

Mijn eerste lange reis

Recente Reisverslagen:

05 December 2014

taranaki and pihanga.

25 November 2014

Vulkanen, meren en Hobbits!

18 November 2014

Was ik toch bijna...

05 September 2012

There and back again...

05 September 2012

Pearl of Africa
Emma

Actief sinds 12 Jan. 2012
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 30923

Voorgaande reizen:

17 Januari 2012 - 02 September 2012

Mijn eerste lange reis

09 September 2019 - 30 November -0001

Azië 2019

Landen bezocht: