Was ik toch bijna... - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Emma Beemsterboer - WaarBenJij.nu Was ik toch bijna... - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Emma Beemsterboer - WaarBenJij.nu

Was ik toch bijna...

Blijf op de hoogte en volg Emma

18 November 2014 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Vergeten hoe mooi Nieuw Zeeland is!! haha Bijna, maar gelukkig niet helemaal!
Ben nu alweer 5 dagen in NZ en het bevalt weer goed! Haha
Afgelopen vrijdag ben ik aangekomen na 2x een vlucht van 11 uur. Op Schiphol afscheid genomen van mijn ouders, tas gewogen (9,6kg! viel me alles mee!) Door de douane, was de eerste keer dat ik er niet voor extra controle uit gehaald werd! Op de eerste vlucht was de stoel naast me vrij wat erg fijn was, deze gedeeld met de buurman ernaast en toch wat lekkerder kunnen liggen. De slaappil werkte helaas maar een kwartiertje en daarna weer klaar wakker. De 2de vlucht daarom maar een zootje melatonine pillen ingenomen die wat beter hielpen en heb ongveer 3 uurtjes geslapen! (maar toen ook wel moe natuurlijk)

Vrijdag ochtend om 10:00 in Auckland aangekomen en met de shuttle bus naar het hostel gegaan. Het links rijden klopt weer en het kiwi accent is zo leuk om te horen weer! Het hostel leek in eerste instatie een beetje afstandelijk maar gelukkig werd dat al snel beter en gezelliger. (kwam vast door de jetlag!) Eerst maar eens grondig gedoucht en daarna de stad in om naar de Sky tower te gaan waar de I-site is. Want een plan ' wat te doen in NZ' Had ik nog niet erg. Het idee was om in een soort van omgekeerde Z door het land te reizen en evt een auto te huren. Ik wilde graag wat national parks bekijken, en hier kan je bijna alleen komen met auto. Nou blijk je de auto dus niet in Wellington af te kunnen leveren en aangezien ik vanuit Wellington weer terug vlieg is dat niet zo handig. (zou hem dan weer naar Auckland moeten rijden) Ook het 2de plan vloog al snel het raam uit, want het is toch een beetje een vreemde route ;)
De eerste dag hier dus even mee gepuzzeld en in het Hostel S avonds de plannen van andere backpackers beluisterd om op ideeen te komen. Op zaterdag weer Auckland in gegaan en wat verder gepuzzeld wat er mogelijk was en hoe.
Nu besloten om van Auckland naar beneden naar de Bay of Plenty te gaan en dan naar het oosten en zuiden. Daar zien we wel weer verder!

In Auckland voelde ik me nog niet helemaal op mijn plek, zal ook wel van de Jetlag komen die best aanwezig was! Dus gekeken wat me nou echt leuk leek. Vorige keer in NZ vond ik Thames erg leuk (onder coromandel) En voelde me daar helemaal thuis. Ben er toen zelfs naar terug gegaan! (haha ik denk dat ik de enige ben die zo'n fan van Thames is, omdat er ehh eigenlijk weinig spectaculairs aan is) Dus dacht als ik daar nou gewoon een dagje heen ga op weg naar Tauranga dan komt het vast goed.

Ik heb nu een flexi bus pass waarmee je bijna overal kunt komen. (omdat de auto huren dus niet echt een optie was, en aan de andere kant, in de bus kan je mooi alles om je heen zien)

Zondag nog een dagje in Auckland en jahoor het zonnetje scheen! Wat een heerlijkheid! Ben naar Davenport geweest een eilandje voor Auckland, 15 min met de ferry. Super schattig en mooi om te zien. Gaaf uitzicht op Auckland en met het zonnetje er zo bij helemaal heerlijk. Door het dorpje gelopen en aan het strandje gezeten. Aangezien ik de zon grapjes van NZ ken (vorige zo erg verbrand dat zodra de zon om m'n hoofd staat je dit zo'n beetje nog kan zien, dus dit keer goed ingesmeerd, en desondanks de wolken die toch ook nog voorbij kwamen bijna gewoon weer verbrand!) Maar gelukkig dit keer geen 3de graads brandwonden ;)

Maandag met de bus naar Thames gegaan. Auckland is leuk, maar blij om toch ' op weg te gaan' Het landschap is super mooi en zoals verwacht voelde Thames weer helemaal vertrouwd aan. Wist zelfs de weg nog! (in Auckland ook trouwens, herkende de plekken waar ik eerder verdwaald was!) Zelfde hostel als 3 jaar terug, ziet er nog steeds leuk uit. Thames zelf is net een pioniers stadje wat meer lijkt op Amerika dan Europa, allemaal houten huizen en uithangborden. Bij aankomst regende het erg, dus rugzak zijn regenjas aangedaan waardoor ik ook een beetje droog bleef en op weg naar het hostel gegaan. S middags klaarde het gelukkig weer helemaal op en kwam het zonnetje weer te voorschijn. In die tijd mooi naar het strand gelopen, en door de stad gewandeld. Tegen de tijd dat ik terug ging sloeg het weer om en begon het te stormen! Niets zo veranderlijk als het weer in NZ. :P
S avonds naar het geteut van een Ier geluisterd die de ondergang van Europa voorspelde over 10 jaar. Ik hoop dat hij geen gelijk krijgt...

Vanmorgen met de bus naar Tauranga gegaan, ook hier ben ik 3 jaar terug geweest. Toen vond ik het niet zo leuk (en ben dus terug gegaan naar Thames, maar had toen ook nog maar een paar dagen in NZ te gaan) Nu een prima stad. Ga straks naar MT Manganui een vulkanische berg waar de stad bekend om staat. Ben benieuwd! Morgen weer verder naar...? Whakatane I think! or maybe...?

Vorige reis elke week een blog bijgehouden, ik weet nog niet of dat nu gaat lukken, maar prober er gewoon verder mee te gaan. Het is nu natuurlijk niet zo'n spectaculaire reis als toen. maar wie weet!

Groetjes uit het (nu) zonnige Nieuw Zeeland!

  • 18 November 2014 - 06:56

    Hanneke:

    Niet zo spectaculair? Nog steeds super stoer! Ik voel bijna het zonnetje :)

  • 18 November 2014 - 07:34

    Emmy:

    Als ik je verhaal lees zie ik het prachtige NZ weer helemaal voor me.
    Emma ik hoop dat je nog een paar prachtige weken hebt, geniet ervan.

  • 18 November 2014 - 19:34

    Jonkerszorg:

    Hoi Emma
    Na de maaltijd en met een kopje koffie/thee je eerste reisverslag gelezen, je foto erbij, zo wist iedereen over wie we het hadden. Wil was reuze nieuwsgierig, wil vooral het weer bij je weten. Alle bewoners vonden het erg leuk om wat van je reis te horen. Hieronder hebben de bewoners op je verslag gereageerd.
    Wil: Goed verslag, waarbij we een idee krijgen van je reis.
    Miep: Hele fijne vakantie en gezond weer terug.
    Mw. Sch.: Heel leuk Emma om van jou expeditie verslag te krijgen.
    Dhr. v E: Hele goede maatschappij waar je mee gevlogen hebt, er is geen betere.

    Wij (Anja en Elina) willen heel graag spectaculaire foto's, nog een mooi hunk erbij en dan zijn we helemaal blij.
    Heel veel plezier, geniet ervan en vergeet ons. (nou niet helemaal)

    Groetjes van alle bewoners en ons.

  • 18 November 2014 - 21:59

    Marrie:

    Spectaculair of niet je reis verslag is weer heerlijk weer om te lezen! Geniet!

  • 20 November 2014 - 11:42

    Laurens:

    Emma het is leuk om je reis te volgen. Al die namen zeggen me niets meer. Moet telkens kijken op de kaart waar je zit :)
    Spectaculair is het al emma. Jij daar in je eentje helemaal aan de andere kant. De meeste mensen durven dat niet dus als dat al niet spectaculair is. En anders moet je het zelf maar spectaculair maken he, met wat kiwi's of alle extreme sporten :)

  • 22 November 2014 - 20:00

    Sylvia:

    Hoi Emma,

    Leuk hoor, om te lezen waar je allemaal naar toe gaat of bent geweest. Heel veel plezier!
    Groetjes Sylvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Mijn eerste lange reis

Recente Reisverslagen:

05 December 2014

taranaki and pihanga.

25 November 2014

Vulkanen, meren en Hobbits!

18 November 2014

Was ik toch bijna...

05 September 2012

There and back again...

05 September 2012

Pearl of Africa
Emma

Actief sinds 12 Jan. 2012
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 30832

Voorgaande reizen:

17 Januari 2012 - 02 September 2012

Mijn eerste lange reis

09 September 2019 - 30 November -0001

Azië 2019

Landen bezocht: