There and back again... - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Emma Beemsterboer - WaarBenJij.nu There and back again... - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Emma Beemsterboer - WaarBenJij.nu

There and back again...

Blijf op de hoogte en volg Emma

05 September 2012 | Oeganda, Mukono

Onder het mom beter goed gejat dan slecht verzonnen ;)

Hier de laatste paar dagen!

Op woensdag afscheid genomen van Kasper (huisspook) Mr Pluis
(huismuis) en Besanyia guesthouse. Het Guesthouse gaat dicht per 1
sept. dus voor Roelf en Danielle zit hun vrijwilligers werk er voor
het guesthouse op. Zij gaan met Tine en Rinus verder bij 'home' werken
als vrijwilligers. Annemie en ik vliegen beide 1 sept naar huis...
Met zijn 6en en alle koffers nog 1 keer in de auto, auto van de heuvel
geduwd, en naar Kampala gereden. We sliepen bij ICU Kampala (dus bij
Sander en Sarah die ook het mukono guesthouse hadden)

Deze week een heleboel dingen voor het laatst gedaan, zo ook voor de
laatste keer naar de kindergevangenis. Ben er heen gegaan met Roelf en
Rinus (die jarig was, tja maak je ook niet vaak mee dat je op je
verjaardag naar de gevangenis gaat) Halverwege met Mariska afesproken.
Zij had dit keer ook 3 artsen in opleiding mee. (wat wel heel prettig
was met de wondverzorging)
In de gevangenis eerst worshipping en daarna weer wondverzorging. Van
het geld van de inzamelingsactie zijn alvast 2 grote ehbo koffers
gekocht! WOW wat een keuze was er nu! Zeker vergeleken met hoe we
begonnen! Echt super om te zien dat dit zo kon! Het was ook dit keer
weer heftig. En ja ook dit keer zijn we daarna naar Mediteraneo
geweest om ons uit te leven aan Italiaans eten ;) Gelukkig wisten we
de menu kaart al uit ons hoofd dus dat maakte het kiezen (voor
iedereen behalve Roelf) een stuk makkelijker ;) Dat het Rinus zijn
verjaardag was hadden we doorgegeven aan de ober. Maar Oeganda zou
Oeganda niet zijn als dit niet goed ging ;) Een hele gezellige avond
als verjaardags/afscheidsfeestje.

En toen de Allerlaatste Dag! :S S morgens voornamelijk gekaart en
spelletjes gespeeld. De laatste rolex gegeten. En toen kwam de taxi.
Afscheid genomen, was niet leuk! En met Annemie de taxi in. Annemie
vliegt 1 sept naar Dar es Salaam, Tanzania, dus we hadden samen een
guesthouse in Entebbe geboekt. Vroeg gaan slapen want vroeg de wekker!
:S

om 4.40 opgestaan om om 5 uur naar het vliegveld te gaan, tja Afrika
dus dat wer 5.45. Gelukkig wel optijd aangekomen. Annemie moest nog
een tijdje wachten en ik kon meteen doorlopen. (mijn vlucht ging
eerder) Voelde me net Harry Potter door op 1 sept te reizen ;)
Entebbe-Johannesburg ging prima, in J'burg 10 uur moeten wachten, deze
waren lang en saai, maar goed doorgekomen. s avonds van J'burg naar
Londen gevlogen. En jaja zondag in het goede vliegtuig gestapt om om
10.40 te landen op schiphol!

Daar een grote verrassing was dat er zoveel mensen stonden te wachten!
Vooral opa en oma uit Drenthe had ik niet verwacht! En vriendjes en
vriendinnetjes met een super gaaf spandoek! Een heel gaaf welkom dus!
Daarna lekker naar huis, en nee Nederland is absoluut niet veranderd!
Thuis eerst de kat opzoeken natuurlijk en ZE KENT ME NOG!! :D
Echt ik was helemaal overrompeld door iedereen die langskwam en op
schiphol stond, allemaal bedankt!! :D

En ja dan zitten er zomaar weer 8 geweldige maanden op! Wat gaat een
jaar toch snel! Jaren naar uitgekeken en nu toch gedaan. Heb alles
kunnen doen wat ik wilde, eindelijk Nieuw Zeeland zien, met mijn
moeder en een camper gereist, De westkust van Australie gezien, hele
lieve, leuke mensen ontmoet daar, dolfijnen gezien, roadtrip gemaakt
en een klein stukje Afrika ontdekt. En natuurlijk leren Poephoofden.
Das ook belangrijk ;)
Nu is het weer Nederland ontdekken, die omgekeerde cultuur shock! Nog
even goed wennen. Maar om iedereen weer te zien is ook enorm leuk! :D
Dit was mijn eerste lange reis, maar of het ook de laatste was???

Iedereen heel erg bedankt voor het volgen van het blog. Het is erg
leuk om als je zo ver weg bent om reacties te lezen.
We willen ook met een aantal mensen van het guesthouse gaan kijken wat
we in Nederland kunnen doen voor Kampiringisa en het 'home' project.
Als iemand nog ideeen heeft?!

ps probeer nog wat fotos van heel Oeganda toe te voegen!


Groetjes Uit Zuidermeer!!

  • 05 September 2012 - 21:37

    Marga:

    Hoi Emma,

    Wat een geweldige reis heb je gemaakt en het was erg leuk om je blogs te lezen. Ik denk dat je stiekum al weer aan het bedenken bent waar de volgende reis heel zal gaan.

    Nu weer even wennen om in nederland te zijn, maar zoals je al schrijft, het is ook weer fijn om bij familie en vrienden te zijn.

    Succes met alles wat je in Nederland gaat doen en wie weet zien we elkaar nog eens.

    Groetjes, Marga

  • 05 September 2012 - 21:37

    Sylvia:

    Welkom thuis!!
    Jeetje wat zal het een omschakeling voor je geweest zijn!!
    We mailen snel weer even prive hoor..
    Dikke kus Sylvia en Yara

  • 07 September 2012 - 16:14

    Laurens:

    emma ik ben ontzettend trots op je. Ik wil al je verhalen horen,
    dus dat word een treetje redbull en praten tot je stem volledig
    weg is:) 1 vraagje: in de tekst schreef je dat je een rolex hebt
    gegeten. Hoe smaakt zo'n horloge? :)

  • 07 September 2012 - 18:59

    Piet:

    Lieve Emma,

    Wat heb ik genoten van je blog! Heb het idee dat ik je reis mee heb kunnen maken.
    Je kunt zo goed schrijven!!!
    Dat vinden jullie toch ook????????

    Erg leuk om te zien dat er je zo veel reacties krijgt van al die andere lieve mensen.

    Ik ben heel trots op je.

    xxx

  • 11 September 2012 - 15:40

    Lenie:

    Welkom in Nederland (misschien een beetje laat.)
    Hopelijk kan je snel weer wennen aan de gewoontes hier.
    Ik vond het heel leuk je volgen op je grote reis/avontuur.
    En heb er ook erg van genoten.
    Tot ziens.
    Lenie

  • 17 Oktober 2012 - 13:21

    Anne-Mique Rikken:

    Dag Emma,

    Ik heb een vraag:
    Wij hebben een paar weken geleden op de ned. TV een programma gezen over een echtpaar die kinderen een thuis geven na een gevangenisperiode.
    Ik ben alle namen en en plaatsen vergeten, dus ben ik gaan zoeken via Goggle en heb jou gevonden.

    Het verhaal greep ons zeer aan van de Tv en ik vraag me dus af of jullie dit waren in de documentaire.

    Wij zijn n.l. een Goede Doelen Instelling met de naam Emmaus en ik wil deze organisatie voordragen voor een donatie, vandaar mijn vraag.

    Zou je mij het EMAILADRES WILLEN GEVEN van het echtpaar zodat ik kontact kan opnemen. Wil je dit adres SVP doorgeven op mijn emailadres : anne.rikken@telenet.be
    Dus svp niet via dit blog.
    Het zou heel fijn zijn via jou verder te komen. Hopelijk tot gauw,

    Groet,
    Anne-Mique Rikken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Mukono

Mijn eerste lange reis

Recente Reisverslagen:

05 December 2014

taranaki and pihanga.

25 November 2014

Vulkanen, meren en Hobbits!

18 November 2014

Was ik toch bijna...

05 September 2012

There and back again...

05 September 2012

Pearl of Africa
Emma

Actief sinds 12 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1696
Totaal aantal bezoekers 30839

Voorgaande reizen:

17 Januari 2012 - 02 September 2012

Mijn eerste lange reis

09 September 2019 - 30 November -0001

Azië 2019

Landen bezocht: